برگزاری باشکوه اربعین در گرو بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی است


برگزاری باشکوه اربعین در گرو بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان راهبرد جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و همه مکلف به ایجاد بستر حضور مردم هستند و در این ارتباط برای جلب و جذب بخش خصوصی، مشارکت‌های مردمی، واحدهای صنفی و هیات‌های مذهبی، تسهیل‌گری شود.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان زنجان افزود: اعضای این ستاد به عنوان مدیران و خدمتگزاران نظام و دستگاه اجرایی مکلف هستیم که بسترهای خدمت رسانی و خدمات‌ را به زائران استان، زائران عبوری از استان زنجان و افرادی که در راهپیمایی بزرگ اربعین در کشور عراق حضور می یابند را فراهم کنیم و قصد این نیست که راهپیمایی اربعین را دولتی کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد اربعین به بازه زمانی خاص اعزام زائران محدود نمی‌شود، بلکه با اتمام این راهپیمایی باشکوه، شروع فعالیت ستاد برای برنامه اربعین سال آینده است و در این ارتباط روسای کمیته ها، ستاد عتبات این کار مهم را مورد توجه قرار دهند و مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها آسیب‌شناسی شود.

این مسئول به لزوم، آسیب‌شناسی و بازنگری در حوزه اعزام، اسکان، حمل و نقل، بهداشت، مشارکت‌های مردمی و سایر کمیته‌های این ستاد اشاره کرد و گفت: انتظار بر این است که ستاد عتبات استان، نقشه راه و برنامه عملیاتی خدمت‌رسانی و اقدامات اجرایی به زائران اربعین را برای سال آینده از هم‌اکنون تدوین کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس، زائران باید پیش از سفر و ثبت نام در سامانه سماح، در صورت عدم آشنایی با قوانین و مقررات کشور عراق که مشکلاتی برای آنان بوجود می آید با این قوانین آشنا شوند.

مرادی افزود: زنجان از جمله استان های پیشرو در ارتباط با اعزام زائران اربعین بوده و این در حالی است که یک هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی در استان فعالیت می کنند و باید آثار و برکات آن در ستاد اربعین مشاهده شود.

وی یادآوری کرد: ستاد عتبات عالیات، شورای هیات های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانداران مشارکت مردمی را ساماندهی کنند تا آثار آن در موکب ها و خدمت رسانی به زائران در سال آینده بیش از گذشته نمایان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: اقدامات هیات های مذهبی نباید صرفا به ایام محرم ختم شود، بلکه باید در طی سال در فضای معنوی استان و خدماتی که در حوزه اشاعه فرهنگ دینی، مذهبی در کشور و خارج از کشور انجام می گیرد آثار برکات و مشارکت ها بیش از گذشته نمایان شود.

سرپرست اداره کل امور امنیتی، انتظامی، استانداری زنجان ادامه داد: ۳۸ هزار و ۳۴ نفر از استان زنجان برای شرکت در راهپیمایی اربعین امسال در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند که این رقم رشد ۲ برابری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

حسین همپا افزود: در اربعین امسال ۲۱ موکب از استان زنجان خدمات‌رسانی کردند که از این تعداد ۱۵ موکب در نجف و حومه، چهار موکب در کربلا و ۲ موکب در سامرا مستقر شدند.

به گفته وی با فعالیت کمیته‌های بهداشت و درمان خدمات رسانی لازم انجام شد و در این راستا ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آمادگی خود را اعلام کرده بودند که ۶ دستگاه آمبولانس اعزام شد.

این مسئول ادامه داد: هزینه‌های اعلام شده از سوی عتبات عالیات برای موکب‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان است و تاکنون بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده و همچنین ۵۰ مبلغ و مبلغه به شکل تخصصی در موکب‌ها حضور یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر