روند ساخت واحدهای مسکونی سیلزده خوزستان ادامه دارد


روند ساخت واحدهای مسکونی سیلزده خوزستان ادامه دارد

اهواز - ایرنا- استاندار خوزستان گفت: عقب ماندگی ساخت واحدهای سیلزده در خوزستان قابل جبران بوده و در حال حاضر با تلاش و همت بنیاد مسکن استان روند ساخت واحدهای آسیب دیده از سیل در خوزستان ادامه دارد.

غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری با شبکه خبر در خصوص سرعت ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده در خوزستان اظهار داشت: به علت گرمای هوا در تابستان امکان بتن ریزی در مناطق سیل زده وجود نداشت و اکنون کار به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی افزود: اگر به طور متوسط میزان ساخت و ساز در خوزستان را بررسی کنیم کمی از برنامه ریزی خود عقب است ولی با توج به اینکه در فصل پاییز امکان فعالیت در شب و روز ایجاد شده سرعت کار بالا رفته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: تاکنون دیوار چینی ۲ هزار و ۲۰۰ واحد، احداث سازه بنایی یک هزار و چهارصد واحد و اتمام ساخت یکصد و چهل واحد انجام شده است.

وی بیان کرد: البته از سوی دیگر با توجه به وقوع زمین لرزه مسجدسلیمان بلافاصله پس از سیلاب کار بازسازی مناطق زلزله زده نیز به وظایف بنیاد مسکن خوزستان اضافه شد لذا با توجه به این حجم کاری، از روند فعالیت بنیاد مسکن خوزستان رضایت دارم.

شریعتی با اشاره به وضعیت راه های خوزستان پس از سیلاب گفت: راه های ارتباطی در حال حاضر مشکل حادی ندارند ولی در طول سیلاب آسیبها و خسارتی به جاده ها وارد شد که برای این منظور پیمانکارانی گرفته شده و در برخی نقاط نیز در مرحله مناقصه و عقد قرارداد برای ترمیم و بازسازی هستند.

وی با اشاره به روند ترمیم سیل بندها گفت: در خوزستان ضرورت دارد اعتباری برای بازسازی سیل بندها، کانالهای سیلاب بر به ویژه کانال سیلاب بر خسرج، کارون، مالح، بحرهه و کرخه در نظر گرفته شود چراکه اعتباری در نظر گرفته شده کم است اگر اعتبار مناسبی باشد کارها آن طور که باید و شاید پیش می رود.

فرودین سال جاری سیلاب در سه حوضه آبریز کرخه، دز و کارون در خوزستان موجب ایجاد سیلاب و وارد آمدن خسارات به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی بسیاری در خوزستان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس