تعارض در لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و لایحه ارزش افزوده


تعارض در لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و لایحه ارزش افزوده

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و لایحه ارزش افزوده با هم تعارض دارند.

تعارض در لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و لایحه ارزش افزودهمرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب دو فوریت لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها در مجلس گفت: رویکرد این لایحه کسب درآمد‌های جدید برای شهرداری‌ها است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در مقابل این رویکرد لایحه مالیات بر ارزش افزوده هم در مجلس مطرح است که رویکرد آن کسب درآمد برای اقتصاد ملی است و تنها بخشی از درآمد آن به شهرداری‌ها می‌رسد.

او با بیان اینکه محل تأمین منابع لایحه مالیات بر ارزش افزوده کالا‌ها و خدماتی است که در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد:، اما در لایحه درآمد‌های پایدار اتخاذ تمهیدات و روش‌هایی است که برای کسب درآمد‌های بیشتر برای شهرداری‌ها انجام می‌شود.

الویری با بیان اینکه سهم شهرداری‌ها در این دو لایحه در موضوع مالیات بر ارزش افزوده با هم تداخل دارند، گفت: در ماده ۵۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده شورای شهر‌ها از اخذ عوارض بر حذر داشته شده‌اند، ولی در لایحه درآمد‌های پایدار کاملاً دست شورا‌ها برای کسب عوارض باز گذاشته شده است که این دو با یکدیگر تعارض دارند.

بیشتر بخوانید: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها جهت رفع ابهامات به کمیسیون مشترک ارجاع شود

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: میزان سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده ۴ درصد تعیین شده در حالی که فشار‌های دولت خواستار رساندن این سهم به ۳ درصد است و لذا در مورد نحوه دریافت عوارض اختلاف‌هایی وجود دارد.

او با تأکید بر اینکه لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و ارزش افزوده با هم تعارض دارند، گفت: شورای عالی استان‌ها از تصویب این لایحه در صحن مجلس که تاکنون دو فوریت آن به تصویب رسیده حمایت می‌کند که امیدواریم در صحن مجلس هم تصویب شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی