توزیع شیر در مدارس 7 استان کم برخوردار به صورت پایلوت


توزیع شیر در مدارس 7 استان  کم برخوردار به صورت پایلوت

رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت گفت: توزیع شیر در مدارس 7 استان کم برخوردار به صورت پایلوت انجام می شود.

توزیع شیر در مدارس 7 استان  کم برخوردار به صورت پایلوترضا عزتیان رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش مصرف لبنیات در افراد اظهار کرد: کاهش مصرف لبنیات و حذف آن از سبد غذایی روزانه خانواده‌ها باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله کمبود کلسیم و بروز بیماری‌های ناشی از آن در افراد می‌شود و من به همه به ویژه کودکان توصیه می‌کنم که مصرف لبنیات را جایگزین تنقلات بی کیفیت و مضر کنند.
او ادامه داد: از نظر فیزیولوژی زنان با مردان تفاوت‌های مختلفی دارند به همین دلیل باید ریزمغذی‌های بیشتری را لازم دارند و در همین خصوص وزارت بهداشت برنامه‌های متنوعی را در زمینه ارتقاء تغذیه بانوان دارد.

توزیع ویتامین D و قرص آهن در دبیرستان‌های دخترانه سراسر کشور

عزتیان تاکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت حفظ و ارتقاء سلامت کودکان است و توزیع ویتامین D و قرص آهن در دبیرستان‌های دخترانه سراسر کشور در زمینه ارتقاء سلامت دختران و بانوان آینده انجام می‌شود.

رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت با اشاره به توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: در حال حاضر توزیع شیر در هفت استان کشور و در مناطق آسیب پذیر در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه به صورت پایلوت در حال توزیع است و تا سه سال آینده این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.
بیشتر بخوانید: نفس‌های آخر سرانه مصرف لبنیات در کشوراو گفت: مصرف لبنیات برای حفظ و ارتقاء‌ سلامت کودکان مهم و ضروری است و وزارت بهداشت در خانه‌های بهداشت مشاوره تغذیه به مراجعه کنندگان می‌دهد.

انتهای پیام/

توزیع شیر در تمام مدارس کشور تا سه سال آینده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت