چرا شانس قهرمانی سپاهان بیشتر از بقیه است؟


چرا شانس قهرمانی سپاهان بیشتر از بقیه است؟

سپاهان بنا به دلایلی کاملاً فوتبالی و البته آماری شانس اول قهرمانی لیگ امسال است.

به گزارش افکارنیوز،

سپاهان امسال شانس اول قهرمانی است. این درست که فعلاً شهر خودرو یک امتیاز بیشتر دارد و تراکتور و پرسپولیس و استقلال هم تیم‌های پرمهره و پرهزینه‌ای هستند، ولی سپاهان بنا به دلایلی کاملاً فوتبالی و البته آماری شانس اول قهرمانی لیگ امسال است.

اخبار ورزشی- ۱- سپاهان در ۱۰ بازی فقط یک گل از روی نقطه پنالتی خورده و حتی یک باخت هم ندارد. این مهم طبعاً اتفاقی نیست، چون سپاهان ساختار دفاعی خیلی خوبی دارد.
۲- سپاهان گلری به نام پیام نیازمند دارد که هم از نظر فنی خوب است و هم برخلاف اکثر گلر‌های ایرانی حاشیه ندارد. نیازمند سرش به کار خودش است و حتی یک خطر بالقوه برای علیرضا بیرانوند در تیم ملی محسوب می‌شود.

۳- دو دفاع وسط سپاهان جورج ولژیانی و عزت‌ا... پورقاز بازی می‌کنند و جلوی آن‌ها مهدی کیانی باتجربه و امید نورافکن که به مراتب بهتر از زمان حضورش در استقلال بازی می‌کند. این مربع تدافعی حکم یک مثلث برمودا را برای مهاجمان حریف دارد و مسلماً یکی از راز‌های کم گل خوردن سپاهان است.

۴- تیم محبوب اصفهان علاوه بر یک خط هافبک خوب، در خط حمله مهاجم باهوشی به نام کی‌روش استنلی دارد که هنرش را در ذوب‌آهن و سپاهان پارسال هم نشان داده بود. کی‌روش همین امسال هم با گلی که به پرسپولیس در تهران زد، هنرش را نشان داد.


۵- سپاهان علاوه بر تماشاگرانی که می‌توانند به حریف فشار وارد کنند، امیر قلعه‌نویی را هم دارد که مربی باتجربه‌ای محسوب می‌شود. امیر فرمول قهرمانی را بلد است هر چند که چند سالی از آخرین قهرمانی او می‌گذرد و اتفاقاً همین مسئله می‌تواند انگیزه‌های او را برای قهرمانی این فصل افزایش دهد.

۶- علاوه بر ویژگی‌های سپاهان، باید ضعف‌های دیگران را هم دید. مثلاً تراکتور کلی بازیکن پابه‌سن گذاشته دارد که فقط اسم دارند و فوتبال بازی نمی‌کنند. پرسپولیس آشکارا انسجام زمان برانکو را ندارد و استقلال مدام در آستانه اعتصاب است که همین مسئله کار استراماچونی را سخت می‌کند. در سپاهان، اما محال است خبری از اعتصاب بشنوید البته شهر خودرو هم امسال مدعی است، ولی آنجا هم یحیی با مالکان مشکلاتی دارد. شهر خودرو به رغم تمام شایستگی‌های انکارناپذیرش و فوتبال خوبی که بازی می‌کند، باید ثابت کند شخصیت قهرمانی هم دارد. چیزی که سپاهان نیاز به اثباتش ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان