ستون پنجم دشمن متلاشی شد


ستون پنجم دشمن متلاشی شد

پس از آنکه با متلاشی شدن ستون پنجم دشمن و دستگیری اراذل اجاره‌ای، روز گذشته آرامش به کشور بازگشت و امنیت در تمام استان‌ها برقرار شد، آمریکا، اسرائیل و آل سعود عزا گرفتند.

به گزارش مشرق، پس از گذشت ۴ روز از وقایع اخیر در برخی نقاط کشور، روز گذشته امنیت در تمام استان‌ها برقرار شد و با اقدام صحیح نیروی انتظامی تعداد بسیاری از لیدرهای حلقه‌های آشوب دستگیر شدند.


از روز جمعه بود که برخی نقاط کشور در تب‌وتاب افزایش بنزین افتاده و مردم به‌صورت پراکنده تجمعات مسالمت‌آمیزی برگزار کردند ولی عده‌ای از آشوبگران و اشرار با مدیریت و ساماندهی جریان‌های اپوزیسیون و ضدانقلاب این تجمع‌های مسالمت‌آمیز و مدنی را به انحراف کشانده و باعث ایجاد هرج‌ومرج و ایراد خسارت به ساختمان‌ها و اماکن دولتی و خودروهای شهروندان شدند؛ آن‌ها حتی حرمت قرآن را نگه نداشتند و با حمله به مساجد، حوزه‌های علمیه و مصلای نماز از چهره واقعی و پلید خود پرده برداشتند. همین‌ها شد که مردم آگاه و بابصیرت ایران، خط خود را از آشوبگران جدا کردند و آن‌ها را رها کردند تا زمستان برود و روسیاهی به زغال بماند.


شناسایی تعداد زیادی از اغتشاشگران


غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری خود با بیان اینکه «مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند» گفت: «جمع زیادی از افراد خرابکار و اغتشاشگر شناسایی شده‌اند و کسانی که مبادرت به آتش زدن اماکن عمومی کردند شناسایی و کسانی که در تخریب‌ها نقش داشتند نیز شناسایی شدند.»


اسماعیلی گفت: «ما در دستگاه قضایی از مردم می‌خواهیم که فتنه‌گران و خشونت‌طلبان و خرابکاران را به نهادهای امنیتی و دستگاه قضائی معرفی کنند چون اطلاعات مردمی بهترین اطلاعات از این افراد است.»


امنیت کامل در پایتخت حکمفرماست


همچنین سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت از بازداشت تعدادی از آشوبگران در تهران خبر داد و گفت: «دستگیری‌ها ادامه دارد.»


وی در مصاحبه با فارس گفت: «امنیت کامل در پایتخت حکم‌فرماست.» و «کسانی که به اموال مردم ضرر و زیان وارد کرده و پمپ‌بنزین‌ها را آتش زدند، منتظر باشند که پلیس به سراغ آن‌ها خواهد آمد.»


گرچه روز گذشته شاهد بازگشت آرامش به کشور بودیم اما برخی خبرها درخصوص اغتشاشات و آشوب‌های چند روز اخیر بر خروجی خبرگزاری‌های داخلی قرار می‌گرفت؛ اینکه اغتشاشگران اماکن و اموال عمومی را تخریب کردند و به آتش کشیدند و اینکه به مسجد و حوزه علمیه و بانک و پمپ بنزین حمله‌ور شده و یا مردم را مجروح و زخمی کردند. دیروز هم عزیز اکبریان رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه اغتشاشگران در کرج «اسلحه و شمشیر» به همراه داشتند، گفت:‌ «یکی از لیدرهای آشوب تلاش داشت آزادراه تهران - کرج را مسدود کند.»

همچنین سیدرضا معتمدی معاون فنی و عملیات اورژانس تهران در گفتگویی اعلام کرد: «اغتشاشگران ۱۵ نفر از تکنسین‌های اورژانس را مجروح کردند.»


البته رسانه‌های ضدانقلاب همچنان با بزرگنمایی اعتراضات و شمار کشته‌ها، زخمی‌ها، بازداشتی‌ها و تعمیم اعتراضات به اصل نظام درصدد تهییج و تحریک افکار عمومی به آشوب برآمدند.


اعتراف بی‌بی‌سی به سازمان‌دهی اعتراضات از ۲ سال پیش


جالب آنکه «امیرحسین اعتمادی» ضدانقلاب خارج‌نشین و عضو سازمان دانش‌آموختگان لیبرال ایران در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اعتراضات اخیر ایران هم رهبر ملی دارد و هم فرمانده میدانی؛ دو - سه سال است برای این اعتراضات سازمان‌دهی و شبکه‌سازی و حتی شعارنویسی شده است.»


مقامات آمریکایی در صف اول حمایت از آشوب و اغتشاش


آمریکا، اسرائیل و سعودی که امید زیادی به آشوبگران داخلی بسته بودند، از جمع شدن بساط این اشرار بسیار عصبانی و سرخورده‌اند. نگاهی به سر و صدای مزدوران سایبری آنان در فضای مجازی به روشنی این موضوع را نشان می‌دهد.


این در حالی است که برخی مقامات آمریکایی و غربی طی ۳ روز ناآرامی در ایران تمام تلاش خود را برای حمایت و تحریک برخی آشوب‌طلبان داخلی به‌کارگرفته و به‌زعم خود قصد ضربه به نظام اسلامی را داشتند.


ابتدا «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه در پیامی در توئیتر ضمن یادآوری پیام سال گذشته خود، مدعی حمایت واشنگتن از مردم ایران شد. وی در این پیام توییتری نوشت که آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آن‌ها حمایت می‌کند.


ساعاتی پس از او «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حمایت از آشوب‌ها در حاشیه اعتراضات در ایران، بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرد و در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد: «ایالات‌متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند. ما تلاش (دولت ایران) برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم.»


اما تحریکات مقامات آمریکایی بدین‌جا محدود نشده و «لن خودورکوفسکی»، مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز از شرکت‌های توئیتر، فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی خواست تا هر چه سریع‌تر حساب‌های کاربری مقامات ایرانی را تا زمان اتصال دوباره اینترنت، مسدود کند.


«ریچارد گرینل» سفیر آمریکا در آلمان هم از کشورهای غربی خواست تا امکانات فنی برای راه‌اندازی اینترنت جهانی برای مردم ایران را در اختیار بگذارند.


«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که به اتخاذ مواضع تند علیه ایران شهره دارد و بارها خواستار استفاده از گزینه نظامی علیه ایران شده نیز در صفحه توییتر خود مدعی شد: «مردم ایران از اینکه رژیم (جمهوری اسلامی ایران) نیازهای ابتدایی‌شان را نادیده می‌گیرد و همزمان مقادیر هنگفتی پول به پای تروریست‌ها در سراسر منطقه می‌ریزد، خسته شدند».


این سناتور ضد ایرانی سپس ادعا کرد: «ما (آمریکا) باید در کنار معترضان شجاع که خواهان پاسخگویی روحانیون هستند، بایستیم».


«ریک اسکات»، «راجر ویکر»، «مارکو روبیو» و «ادوارد مارکی» ازجمله سناتورهای عضو کنگره آمریکا بودند که در پیام‌های جداگانه از اغتشاشات و آشوبگران در داخل ایران حمایت کردند.


«برایان هوک»، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا که تاکنون زمینه‌ساز اعمال تحریم‌های زیادی علیه ملت ایران بوده، در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز عربی ضمن اعلام حمایت از آشوبها و اغتشاشگران در ایران گفت: آمریکا از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کند، ملت ایران از نظامی که نتوانست وظایف خود را انجام دهد خسته شده‌اند.


برایان هوک مدعی شد: ما از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کنیم زیرا ایران اموالش را در راستای ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای دیگر خرج می‌کند و ما از آن‌ها می‌خواهیم که این اموال را در راستای بهبود اوضاع معیشتی مردم خرج کنند.


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این حمایت‌ها گفت: اعلام حمایت مقامات آمریکایی از «مردم ایران» دروغی شرم‌آور است. رژیمی که با اِعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می‌شود، هیچ‌گاه نمی‌تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد. آقای پمپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام‌شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.


اظهارات مداخله‌جویانه اروپایی‌ها در امور داخلی ایران


نکته قابل‌تأمل دیگر مواضع وقیحانه آلمان و فرانسه بود که در کنار آمریکا به‌عنوان «سردمداران تروریسم اقتصادی علیه ایران» درنهایت وقاحت به حمایت از آشوب‌طلبی در ایران پرداختند و به‌صورت علنی از وقوع هرج‌ومرج در کشور استقبال کردند.


وزارت امور خارجه فرانسه در این بیانیه اعلام کرد: «دولت فرانسه به‌دقت اعتراضاتی را که در چندین شهر ایران در جریان است، دنبال می‌کند. وزارت امور خارجه فرانسه بار دیگر تعهد خود را به حمایت از آزادی بیان و حق تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایران ابراز می‌دارد.»


وزارت خارجه فرانسه در حالی از «آزادی بیان» سخن گفته که پنجاه و سومین هفته اعتراضات مردم فرانسه به سیاست‌های دولت «امانوئل مکرون» با سرکوب گسترده همراه بوده است؛ دولت فرانسه در جریان یک سال اعتراض «جلیقه‌زردها» بیش از ۱۰ هزار نفر را دستگیر و سه هزار فقره حکم قضائی علیه اعضای این جنبش صادر کرده است؛ همچنین فرانسه در حالی از اعتراض «مسالمت‌آمیز» سخن می‌گوید که برخورد با معترضین تاکنون بیش از ۲۵۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته که در بین زخمی‌ها حداقل ۲۴ نفر یک چشم خود و ۵ نفر هم یک دستشان را از دست داده‌اند.
دولت آلمان نیز در اظهاراتی مشابه خواستار «احترام به خواسته‌های قانونی معترضان» در ایران شد و از دولت ایران خواست که به خواسته‌های معترضان برای «گفت‌وگو» پاسخ دهد.


سخنگوی دفتر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز دوشنبه اعلام کرد: «وقتی مردم مطالبات سیاسی و اقتصادی خود را مطرح می‌کنند، مانند آنچه اکنون در ایران اتفاق می‌افتد، ما این را یک حق قانونی و مورد احترام می‌دانیم.»


نتیجه اغتشاش و آشوب چه بود؟


گرچه ملت فهیم ایران بر سینه اغتشاشگران و پیاده‌نظام‌های فتنه ۸۸ دست رد زدند و آنها را در رسیدن به مقاصد پلیدشان ناکام گذاشتند، اما بررسی و تعلیل و تحلیل اتفاقات اخیر، ضرورتی است که فرصتی دیگر را می‌طلبد. در این میان، اینکه «نتیجه اغتشاش و آشوب چه بود؟» می‌تواند پرسش مهمی باشد که فراروی مخاطبان قرار گیرد.


شایان ‌ذکر است علاوه بر آسیب‌های معنوی و روانی، ایجاد هرج‌ومرج در جامعه، اختلال در زندگی روزمره شهروندان، مجروح ساختن شهروندان و آسیب به خودروها و بانک‌ها و ... به گزارش خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه «آتش اغتشاشات، چقدر از اموال مردم را سوزاند؟» نیز توجه کنید. لازم به ذکر است بخشی از این برآوردها مبتنی بر کارشناسی و حداقل خسارات برآورد شده تا سه‌شنبه ۲۸ آبان است:


- ۹۰۰ میلیارد تومان برای تعطیلی فروش اینترنتی/ علاوه بر این فروشگاه‌ها و بازار نیز ۳ روز تعطیل شدند.


- ۶۰۰ میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور/ ۶۳ شعبه در اصفهان، ۴۰ شعبه در خرم‌آباد، همه بانک‌های فردیس کرج و ۳۰۰ شعبه در تهران


- ۳۰۰ میلیارد تومان به شهر اصفهان/ چندین اتوبوس به آتش کشیده شد. معابر و تأسیسات شهر تخریب شد.


- ۱۵۰ میلیارد تومان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ همچنین ۳۲ میلیارد تومان فضای فروشگاه تخریب شد.


- ۶۳ میلیارد تومان به جایگاه‌های سوخت/ ۱۸۰ جایگاه سوخت در کشور آتش گرفته و آسیب دیدند.


- ۶۰ میلیارد تومان به شبکه اورژانس/ ۳۲ آمبولانس سوخت و ۵ پایگاه اورژانس آسیب دید


- ۸ میلیارد تومان به جهاد دانشگاهی شیراز/ ساختمان جهاد دانشگاهی شیراز به آتش کشیده شد.


- ۲ میلیارد تومان به کتابخانه شهر شهریار/ یکی از بزرگترین کتابخانه‌ها با ۱۳ هزار جلد کتاب در آتش سوخت.


شهادت مأمور یگان ویژه در ماهشهر


یکی از خبرهایی که سه شنبه در رسانه‌های داخلی مورد توجه قرار گرفت شهادت مأمور یگان ویژه در درگیری روز دوشنبه اشرار با پلیس بود.


سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با اعلام خبر فوق اظهار داشت: «در اغتشاشات روز دوشنبه ۲۷ آبان شهرستان ماهشهر استان خوزستان، عده‌ای از اشرار مسلح به سمت شهروندان و ماموران تیراندازی کردند.»


وی ادامه داد: «با توجه به حضور کارکنان یگان ویژه در آن منطقه برای مقابله با ناامن‌کنندگان حریم امنیت کشور، سروان رضا صیادی در درگیری مسلحانه با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»


فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر از ماموران نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند، اعلام کرد: «حال عمومی مجروحان خوب و رضایت بخش است.»


شهادت سه بسیجی در ملارد و بهارستان


گفتنی است آشوبگران طی روزهای اخیر یک مأمور نیروی انتظامی را در کرمانشاه به شهادت رساندند. همچنین روز دوشنبه در شهرستان ملارد یکی از نیروهای بسیجی (مصطفی رضایی) و یکی از نیروهای سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران (مرتضی ابراهیمی) و در شهرستان بهارستان هم یکی از نیروهای بسیجی (مجید شیخی) به شهادت رسیدند.


نحوه شهادت هر سه شهید بزرگوار نیز همانند ترورهای دهه ۶۰ به دست منافقین بوده است؛ به‌طوری که در کمین و ایجاد حلقه محاصره به وسیله سلاح سرد به شهادت رسیدند.


همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید مدافع وطن حوادث روزهای اخیر، مرتضی ابراهیمی و مصطفی رضایی که در درگیری روز یک‌شنبه با منافقین و آشوبگران به شهادت رسیدند امروز (چهارشنبه) برگزار خواهد شد.

منبع: کیهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس