جایگاه ارزنده فولاد کشور در ارزآوری و صادرات


جایگاه ارزنده فولاد کشور در ارزآوری و صادرات

مشاور مدیرعامل گروه فولاد خوزستان در حوزه بازرگانی خارجی با اشاره به تولید سالانه بیش از 3 میلیون تن انواع فولاد در کشور گفت: فولاد خوزستان در کل زنجیره این صنعت، جایگاه و نقش مهمی در ارزآوری دارد.

جایگاه ارزنده فولاد کشور در ارزآوری و صادرات

امیر چاروسه در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز در نمایشگاه اینوکس، با اشاره به اینکه فولاد خوزستان به عنوان دومین تولید کننده فولاد کشور و اولین صادرکننده فولاد ایران است، با ظرفیت تولید سالانه ۳.۸ میلیون تن انواع فولاد خام جایگاه مهمی در حوزه صنعت فولاد کشور دارد. از سویی نقش و جایگاه ارزنده و حساسی را در ارزآوری و صادرات کشور با ظرفیت بسیار بالا دارد که اگر محدودیت داخلی نداشته باشد توان این را دارد تا صد درصد محصول خود را صادر کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد ظرفیت تولیدات خود را صادر می‌کند گفت: فولاد در طیف گسترده‌ای از کشور‌ها از جنوب شرقی آسیا تا شمال آفریقا مشتری دارد و کماکان فولاد خام به فروش می‌رسد.

مشاور مدیرعامل گروه فولاد خوزستان در حوزه بازرگانی خارجی درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین در صنعت فولاد عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل فولاد، مواد اولیه در زنجیره تولید، باید جابجا شود و این جابجایی توسط راه آهن و کامیون انجام می‌شود به این خاطر نباید افزایش قیمت بنزین تاثیری در صنعت فولاد بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس