فردا آسمان ابری است/ تقویت موج بارشی طی پایان هفته


فردا آسمان ابری است/ تقویت موج بارشی طی پایان هفته

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه فردا آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود، گفت: از فردا شب و صبح پنجشنبه بارش ها خفیف و پراکنده خواهد شد بود، اما از غروب و شب موج بارشی مجددا تقویت می شود.

مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی دیشب و امروز شاهد فعالیت توده هوای سرد و بارشی در منطقه بودیم، اظهار کرد: شرایط جوی در مناطق مرکزی و شرقی استان ابری، مه آلود، بارش باران و وزش باد، در کوهستان بارش برف و در مناطق غربی کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و بارش باران گزارش شده است.

وی با اشاره به بارش شدید باران در رشت، بندرانزلی و بندرکیاشهر طی 24 ساعت گذشته، افزود: در مدت مذکور 181 میلیمتر باران در بندرکیاشهر بارید که طی 13 سال اخیر بی سابقه بوده است.

کارشناس هواشناسی گیلان ادامه داد: نقشه های هواشناسی بیانگر این است طی امشب و فردا به تدریج از شدت فعالیت توده هوای سرد و بارشی که از عرض های بالاتر به منطقه نفوذ کرده و حرکت کندی دارد، کاسته شود.

غلامی با بیان اینکه بارش باران در جلگه و برف در کوهستان تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، گفت: فردا آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود و احتمال بارش های پراکنده در برخی از ساعات و کاهش موقت ابر وجود دارد، اما بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: از فردا شب و صبح پنجشنبه بارش ها خفیف و پراکنده خواهد شد بود، اما از غروب و شب موج بارشی مجددا تقویت می شود و انتظار داریم در برخی از ساعات بارندگی شدید باشد.

کارشناس هواشناسی از بارش یک متری برف در محور اسالم - خلخال خبر داد و گفت: توده هوای سرد و بارشی پایان هفته سبب کاهش نسبی دمای هوا خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر