عکس های هولناک و دیده نشده از اغتشاشات + آخرین گزارش از ناآرامی ها


عکس های هولناک و دیده نشده از اغتشاشات + آخرین گزارش از ناآرامی ها

حوادث رکنا: در اغتشاشات اخیر، تعدادی از آشوبگران دست به تخریب اموال عمومی و دولتی زدند که براساس اعلام نهادهای امنیتی و انتظامی، این‌ افراد جزو اشراری هستند که قانون برخورد قاطعی با آنان خواهد کرد.

در پی سهمیه‌بندی بنزین در راستای مصرف بهینه سوخت در کشور، این روزها شاهد برخی ناآرامی‌ها در بعضی از شهرهای کشور بوده‌ایم.

در این میان تعدادی به بهانه‌های واهی به خصوص در یکی دو روز اخیر دست به اقدامات اوباشگرانه و وحشیانه زده و ضررها و خسارات زیادی را به اموال مردم و اموال عمومی وارد کردند که قطعا براساس اعلام نهادهای امنیتی و انتظامی این‌ افراد جزو اشرار و کسانی هستند که قانون برخورد قاطعی با آنان خواهد کرد.

قوه قضائیه نیز در صف اول احقاق حق و عدالت‌طلبی در جریان این اغتشاشات ورود کرده بگونه ای که آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه علاوه بر اینکه بیانیه ای در 5 ماده خطاب به مسئولان قضایی صادر کرد تاکید می کند که «صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنیت جدا است».

وی می گوید: تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن بانک ها و اماکن مختلف، آسیب رساندن به آرامش روانی مردم و لرزاندن دل زنان و کودکان با هر نیت و هدفی، مجازات سختی را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله رئیسی می افزاید:کسانی هم که از بیرون مرزها اقدام به تحریک افراد می کنند، نه از سستی بنیاد خود اطلاع دارند و نه از استحکام نظام جمهوری اسلامی.

رئیس قوه قضائیه همچنین به مسئولان و قضات دستگاه قضایی دستور داد که همراه با مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش کنند مطلقا به کسب و کار، زندگی و خانه مردم آسیبی وارد نشود و مردم از تعرض مصون بمانند.

در ارتباط با حوادث اخیر برخورد‌های قاطع و بازدارنده خواهیم داشت

در این ارتباط غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهاردهمین نشست خبری خود می‌گوید: سیاست و رویکرد قوه قضاییه در حوادث اخیر، تلاش در جهاتی از تامین امنیت عمومی مردم، حفظ منافع شهروندان عزیز، مقابله با خشونت، تخریب اموال عمومی و اموال مردم، غارت بیت المال و غارت اموال مردم است و در مسیر احقاق حق و اجرای عدالت تلاش می‌کنیم که دستگاه قضا نماد واقعی «اشدا علی الکفار رحما بینهم» باشد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه می دهد: در برابر کسانی که امنیت شهروندان ما را به مخاطره می‌اندازند و سرمایه‌های عمومی را تخریب، غارت و به آتش می‌کشند، برخورد‌های قاطع و بازدارنده خواهیم داشت و در برابر خشونت، اعمال قانون صورت می‌گیرد که هر فرد متناسب با اموال و رفتار خودش به سزای اعمال غیرقانونی خود برسد و در ارتباط با مردم، شهروندان و حتی کسانی که از روی ناآگاهی و تحت تاثیر هیجانات اقداماتی را انجام داده‌اند، «رحما بینهم» باشیم.

عکس های هولناک و دیده نشده از اغتشاشات + آخرین گزارش از ناآرامی ها

اسماعیلی تاکید می کند: از اینکه مردم صف خودشان را از صف خشونت طلبان و خراب کاران جدا کردند تشکر می‌کنیم و ضمن احترام به دغدغه‌های شهروندان عزیز که خواسته‌های به حقی دارند و از برخی از تصمیم‌ها ممکن است ناراحت و ناراضی باشند، تاکید می‌کنیم که باید صف خودشان را همانگونه که در روز‌های اخیر از صف افرادی که اهل خشونت هستند جدا کردند، جدا نگه دارند.

فتنه گران، خشونت طلبان و کسانی که اعمال مجرمانه انجام دادند را معرفی کنید

وی ادامه می دهد: امروز می‌خواهم یک درخواست بیشتری از این مردم فهیم و انقلابی داشته باشم و اینکه مردم، فتنه گران، خشونت طلبان و کسانی که اعمال مجرمانه انجام دادند و خراب کاران را به نهاد‌های امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی معرفی کنند.

سخنگوی قوه قضائیه می گوید: اطلاعات مردمی بهترین اطلاعات برای شناسایی افراد سودجو و فرصت طلب است و خشونت طلبان بدانند که با هوشیاری مردم و عوامل انتظامی و امنیتی و بنا به گزارش مراجع امنیتی تعدادی از افرادی که مبادرت به آتش زدن مساجد، بانک‌ها و اماکن عمومی کردند شناسایی شدند و تعدادی از افرادی که در تخریب‌ها دخالت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

شناسایی عناصر آشوب و تهیه‌کنندگان فیلم و اخبار حوادث اخیر

اسماعیلی می گوید: تعدادی از افرادی که برای شبکه‌های بیگانه و برای دشمنان مبادرت به تهیه فیلم و اخبار و اطلاعات می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. در ادامه اقدامات نهاد‌های امنیتی و انتظامی، با کمک مردم و با معرفی عناصر آشوب طلب از ناحیه مردم مطمئن باشند که تمامی این افراد شناسایی و به سزای اعمال خودشان خواهند رسید.

عکس های هولناک و دیده نشده از اغتشاشات + آخرین گزارش از ناآرامی ها

غربالگری بازداشت‌شدگان

وی درباره نگرانی برخی خانواده‌ها از بازداشت فرزندان‌شان در حوادث اخیر نیز می گوید: تاکید شده به واحدهای قضایی، امنیتی و انتظامی که در ارتباط با بازداشت‌شدگان در اسرع وقت غربالگری انجام شود و اگر در بین بازداشت‌شدگان کسانی هستند که احیاناً بی‌تقصیر یا کم تقصیر هستند و در تخریب‌ها و آتش‌سوزی‌ها نقشی نداشتند، اسباب و زمینه آزادی‌شان فراهم شود و این کار از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفته. با این اقدام نگرانی برخی خانواده‌ها برطرف می‌شود. اگر در هر حوزه‌ای اطلاعی از افراد خواستند می‌توانند از مراجع قضایی و انتظامی همان حوزه، اطلاع لازم را کسب کنند.

شناسایی طیف بازداشت‌شدگان از کف خیابان تا هوشمند

سخنگوی قوه قضائیه در مورد دست داشتن عناصر خارجی در حوادث اخیر اظهار می کند: در بین بازداشت‌شدگان عناصر وابسته به معاندین هم از جریان نفاق و هم از سلطنت‌طلب‌ها و هم گروه‌های دیگر وابسته به خارج از کشور وجود دارد و هم طیف‌هایی از اشرار و اراذل که یک انسجام داخلی دارند، مورد شناسایی قرار گرفتند و هم در بین بازداشت‌شدگان کف خیابان و هم بازداشت‌شدگان هوشمند که بر مبنای رصدهای اطلاعاتی است، تعدادی از عناصر وابسته شناسایی شدند و در بازداشت هستند.

عکس های هولناک و دیده نشده از اغتشاشات + آخرین گزارش از ناآرامی ها

برخورد قاطع دادستانی با اخلالگران در نظم و آسایش مردم

از سوی دیگر حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در خصوص ناآرامی‌های اخیر در پی افزایش قیمت بنزین می گوید: قوه قضائیه قطعاً با هرگونه بی‌نظمی از سوی اخلالگران در نظم و تردد و آسایش مردم برخورد می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: تأکید می‌کنم قطعاً مردم عزیزمان از تعداد اندکی که اخلالگر هستند و ضدیت خود را با نظام و برنامه‌های مردم نشان می‌دهند، جدا می‌کنند.چراکه مردم ما از این گونه اعمال بیزار هستند و اجازه بهره‌برداری به این عده را نمی‌دهند.

دادستان کل کشور تصریح می کند: به موجب قانون این اخلالگری جرم است و ناجا وظیفه خود می‌داند که با اخلالگران در نظم عمومی طبق قانون و مقررات برخورد کند.

حجت‌الاسلام منتظری معتقد است: مردم فهیم ما قطعاً صف خود را از این اخلالگران اندک جدا می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که از آنها سوءاستفاده شود. قطعاً اقدامات انجام شده نیز برای قشر متوسط و پایین جامعه به صورت مساعدت تامین و تقدیم خواهد شد.

عکس های هولناک و دیده نشده از اغتشاشات + آخرین گزارش از ناآرامی ها

به گفته دادستان کل کشور، به اخلالگرانی که ریشه در خارج از کشور دارند و در یکی‌، دو روز اخیر که جریانات معاند نظام از فضای مجازی استفاده کرده و به خیال خام خود مردم را تحریک کرده‌اند هشدار می‌دهیم که بدانند قطعاً مردم با این اقدامات تحریک نمی‌شوند.

وی می گوید: برخورد با اخلالگران در نظم عمومی با همکاری مأموران و با هوشیاری مردم برطرف خواهد شد و قوه قضائیه قطعاً با هر گونه بی‌نظمی چه در اخلال در تردد مردم و چه اخلال در آسایش آنها برخورد کرده و اعتقاد داریم مردم بهترین نیرو هستند که می‌توانند جلوی اخلال را بگیرند و مسؤولان را مساعدت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این اخلال ها بهانه‌ای باشد برای اینکه عده‌ای از این موقعیت سوءاستفاده کنند.

حسن خطاب برخورد قوه قضائیه با اغتشاشگران نیز از سوی رئیس قوه قضائیه و در مورد اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مسائل به وجود امده با صدور بیانیه ای در 5 ماده خطاب به مسئولان قضایی است.

در این بیانیه تأکید شد که دادستان ها در سراسر کشور ضمن مراقبت نسبت به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هرگونه تعرض، در مورد اشرار، وابستگان به جریانات ضد انقلاب و نفوذی هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده اند با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند.

به گزارش فارس، در سامانه فارس من موضوعی با عنوان برخورد قاطعانه قوه قضائیه با اغتشاشگران و مخربان اموال مردم ثبت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !