بارندگیهای آخر هفته در گلستان خطر سیل ندارد


بارندگیهای آخر هفته در گلستان خطر سیل ندارد

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که طبق بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، خطر وقوع سیل ناشی از بارندگیهای احتمالی آخر هفته جاری این استان را تهدید نمی‌کند.

نوربخش داداشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی، از فردا /چهارشنبه/ سامانه سرد و بارشی در گلستان فعال خواهد شد که نتیجه آن برف در مناطق کوهستانی و باران در سایر مناطق استان خواهد بود.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در نتیجه فعالیت این سامانه از فردا تا بامداد شنبه آینده ۳۵ میلیمتر باران در گلستان و به طور عمده غرب استان ببارد که این حجم بارش منجر به وقوع سیلاب نخواهد شد اما احتمال دارد تجمع بارش ها در مناطق غربی به آبگرفتگی معابر شهری منجر شود.

داداشی ادامه داد: بارش ها در ارتفاعات گلستان به صورت برف خواهد بود که روز پنجشنبه و در نتیجه گسترش فعالیت سامانه سرد و بارشی ممکن است دامنه این بارش علاوه بر کوهستان به کوهپایه ها و مناطق شرقی استان مانند پارک ملی گلستان نیز کشیده شود.

در همین رهگذر و در حالیکه مدیرکل هواشناسی گلستان خطر سیلاب در استان طی روزهای آینده را محتمل نمی‌داند، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان امروز سه شنبه نسبت به وقوع سیل در سطح منطقه هشدار داد.

حسن فرازجو به استناد اخطاریه جوی سازمان هواشناسی اظهار داشت: در نتیجه فعالیت سامانه سرد و بارشی از فردا چهارشنبه تا آخر هفته بارش تجمعی سنگین در گلستان پیش بینی شده که در این مدت به علت وقوع رگبارهای شدید محلی و نقطه ای، احتمال وقوع سیل به ویژه در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای استان دور از انتظار نیست.

وی از شهروندان و گردشگران خواست در این مدت در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی گلستان توقف نکرده و از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.

استان گلستان به دلیل ویژگیهای خاص اقلیمی و جغرافیایی از نقاط مستعد وقوع سیل در ایران است.

در جریان سیل ابتدای امسال گلستان هم به ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانه مسکونی، ۱۰۰ واحد صنعتی و صدها هکتار زمین های کشاورزی خسارت وارد شد و ۱۱ نفر نیز جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403