لرستان قهرمان مسابقات بوکس کشور در ارومیه شد


لرستان قهرمان مسابقات بوکس کشور در ارومیه شد

ارومیه- ایرنا- تیم بوکس لرستان با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 24 امتیاز بر سکوی قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور در سالن سه‌هزار نفری شهیدان آهن‌دوست ارومیه ایستاد.

دبیر هیات بوکس آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پس از لرستان، تیم های تهران با ۲ طلا، یک برنز و ۲۱ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد، خوزستان با یک طلا، سه نقره و ۲۱ امتیاز سوم شد و تیم میزبان /آذربایجان غربی/ نیز با یک طلا، سه برنز جایگاه چهارم کشور را از آن خود کرد.

محمد آبی در خصوص نتایج انفرادی این رقابت ها بیان کرد: در وزن ۵۲ کیلوگرم رضا سلیمانی‌فر از خوزستان، ۵۷ کیلوگرم محمد ابراهیمی از لرستان، ۶۳ کیلوگرم باقر فرجی از لرستان، ۶۹ کیلوگرم سجاد کاظم‌زاده از تهران، ۷۵ کیلوگرم شاهین موسوی از تهران، ۸۱ کیلوگرم حسین دانشور از آذربایجان‌غربی، ۹۱ کیلوگرم طوفان شریفی از زنجان و وزن آزاد ایمان رمضان‌پور از مازندران صاحب گردن آویز طلا شدند.

وی اضافه کرد: این رقابت‌ها از روز جمعه /۲۴ آبان ماه جاری/ با حضور ۱۸۰ بوکسور از ۳۰ استان (به اضافه توابع تهران، منطقه آزاد کیش و منطقه آزاد اروند) به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و بزرگداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید سرافراز آذربایجان‌غربی آغاز شد و عصر امروز با شناخت نفرات و تیم‌های برتر پایان یافت.

وی افزود: این مسابقات در اوزان هشت‌گانه به انجام رسید و نفرات برتر با نظر کادر فنی به اردوی تیم ملی کشور دعوت خواهند شد.

حضور مربیان سابق و فعلی تیم‌های ملی در جریان این مسابقات از نکات جالب توجه این رقابت ها بود و ۳۵ داور ملی و بین‌المللی برای قضاوت این پیکارها حضور داشتند.

«علیرضا استکی» سرمربی تیم ملی ایران با حضور در سالن مسابقات، مبارزه‌های مرحله نیمه‌نهایی را تحت نظر داشت و «احسان روزبهانی» کاپیتان تیم ملی نیز به‌ عنوان میهمان در محل برگزاری حضور داشت.

در حاشیه این مسابقات «داوود بلانش» داور با سابقه اهل استان گیلان پس از ۵۰ سال فعالیت مستمر از فعالیت حرفه‌ای در رشته بوکس خداحافظی کرد.

طی سال ۱۳۹۴ نیز بیست‌وپنجمین دوره مسابقات بوکس بزرگسالان قهرمانی کشور گرامیداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی در شهر ارومیه برگزار شد؛ همچنین نخستین دوره مسابقات بوکس دانشجویان کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۹۲ ورزشکار از ۲۸ استان سراسر کشور تیر سال ۱۳۹۷ در سالن دانشگاه شهید قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد.

بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان‌غربی قدمتی بیش از ۵۰ ساله دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته‌است.

طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ شمسی موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر