پیغام یک خطی از امان به ایران؛ همه را ببرید و صدرنشین شوید


پیغام یک خطی از امان به ایران؛ همه را ببرید و صدرنشین شوید

تهران- ایرنا- نتیجه بازی عراق و بحرین به گونه‌ای رقم خورد که حالا تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند با چهار پیروزی در دور برگشت بدون توجه به هر نتیجه‌ای در بقیه مسابقات گروه به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی صعود کند.

هفته پنجم دور گروهی مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین در گروه سوم به انجام رسید و در هفته‌ای که تیم ملی ایران استراحت داشت، هنگ کنگ با ۲ گل از سد کامبوج گذشت و عراق در برابر بحرین به تساوی بدون گل رسید.

بازی اول اهمیتی برای تیم مارک ویلموتس نداشت اما تقسیم امتیازات بین عراق و بحرین به نوعی بهترین نتیجه ممکن برای فوتبال‌دوستان ایرانی بود. با این نتیجه عراق و بحرین با یک بازی بیشتر نسبت به ایران با ۱۱ و ۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم جای گرفتند تا ایران به ترتیب با آنها پنج و سه امتیاز فاصله داشته باشد.

حالا ملی‌پوشان ایرانی می‌توانند به سرگروهی همچنان امیدوار باشند. اگر عراق امروز به پیروزی می‌رسید فاصله‌اش با ایران به هفت امتیاز افزایش پیدا می‌کرد و در صورت شکست در بازی برگشت نیز همچنان بالاتر از ایران می‌بود. پیروزی شاگردان هلیو سوسا مقابل عراق نیز به طریقی دیگر، آنها را از دسترس ایران خارج می‌کرد ولی حالا با تقسیم امتیازت هم بحرین در دسترس باقی ماند و هم عراق نتوانست اولی خود را مسجل کند.

حالا همه چیز در دستان خودمان است. ایران باید چهار مسابقه دور برگشت را با پیروزی پشت سر بگذارد تا با خیال راحت به عنوان سرگروه و با ۱۸ امتیاز به مرحله بعدی راه پیدا کند. عراق به جز بازی با ایران باید به مصاف هنگ کنگ و کامبوج برود که پیروزی در هر ۲ دیدار تقریبا ۱۰۰ درصد است و باید عراق را ۱۷ امتیازی بدانیم. بحرین نیز به جز بازی با ایران در ورزشگاه آزادی می‌بایست در برابر هنگ کنگ و کامبوج پیکار کند که کسب ۶ امتیاز در آن ۲ دیدار بسیار محتمل به نظر می‌رسد، پس آنها نیز تا امتیاز ۱۵ پیشروی خواهند کرد.

اتفاقات بازی امروز به نحوی بود که حتی اگر ایران در دیدار آخر خود مقابل عراق در تهران شکست بخورد، با توجه به تفاضل گل فعلی در رده دوم گروه قرار می‌گیرد و به احتمال زیاد جزو بهترین تیم‌های دوم خواهد بود و به مرحله بعدی می‌رسد اما بازهم اما و اگرهایی به وجود خواهد آمد. ویلموتس و شاگردانش با چهار پیروزی در برابر هنگ کنگ (آزادی)، کامبوج (کامبوج)، بحرین (آزادی) و عراق (آزادی) به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد و شکی در این مساله وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد