خریداران ایده و اختراع «وام 500 میلیون تومانی» دریافت می‌کنند


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به فروش ایده‌ها و اختراعات فعالان فناور و شرکت‌های دانش...

خریداران ایده و اختراع «وام 500 میلیون تومانی» دریافت می‌کنند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به فروش ایده‌ها و اختراعات فعالان فناور و شرکت‌های دانش بنیان تا سقف 80 درصد از مبلغ ایده‌های فروش رفته در بازار دارایی فکری را تسهیلات می دهد.

به گزارش فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، بازار دارایی‌ فکری از جمله نهادهای وابسته و همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با هدف ایجاد تحرک در بازار‌های مالی و زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور تاسیس شد.

بر اساس این گزارش ، تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات در کشور نیاز به سرمایه گذارانی دارد تا با مراجعه به بازارهای متشکل پولی اقدام به شناسایی و خریداری آنها کنند.

گفتنی است ، بازار دارایی‌های فکری با هدف ارزش گذاری مالی بر روی دارایی‌های فکری و اختراعات و ایده ها، روند‌های کارشناسی تعریف شده است و پس از آن با قیمت‌گذاری که انجام می گیرد، خریداران خصوصی و دولتی می توانند نسبت به خرید یک ایده یا فکر اقدام کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به این فرآیند و تسهیل روند تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات اقدام به طراحی یک نوع خاص از تسهیلات کرده است‌. خریدار می تواند نسبت به خرید یک ایده اقدام کند و 80 درصد قیمت آن ایده و اختراع را با سود 4 درصد از صندوق فناوری‌های نوین تسهیلات دریافت کند. سقف این تسهیلات 500 میلیون تومان است.

با وجود آن که مدت زمان زیادی از تشکیل بازار دارایی‌های فکری نمی گذرد. در این مدت تعداد قابل توجهی معاملات روزمره اعم از انواع: فروش فکر، ایده و اختراع در آن صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا