سومین جلسه ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی برگزار شد


سومین جلسه ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند - ایرنا - با هدف نظارت بر بازار، کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت کالا و مدیریت فضای روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین، سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در این جلسه اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین با کار کارشناسی و حسب شرایط کشور، با تصمیم شورای هماهنگی سران قوا و با اهدافی از جمله کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف بنزین و کنترل و کاهش ترافیک، همچنین برخورداری اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر از بسته حمایتی دولت که منابع مالی آن از محل عواید ناشی از این طرح پیش بینی و تامین شده، در کشور اجرایی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره بر ضرورت مدیریت فضای روانی جامعه تاکید کرد: سازمان‌های نظارتی و بازرسی استان اعم از تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و تجارت با کمک ظرفیت بازرسی و بسیج اصناف، به منظور تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین، ضمن اولویت‌بندی و برنامه ریزی دقیق و با بسیج تمامی امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات به صورت تمام وقت فعال باشند و با متخلفان در صحنه برخورد قانونی صورت گیرد.

وی همچنین از دستگاه‌های مرتبط خواستار اجرا و رعایت اقداماتی از جمله استمرار و تشدید طرح نظارت بر بازار با افزایش گشت‌های مشترک از ساعت ۸ تا ۲۲ و ادامه آن تا اطلاع ثانوی شد.

افزایش کانال‌های سامانه ۱۲۴ (ویژه ثبت و پیگیری شکایات مردمی در اداره کل صمت استان) برای ‌پاسخگویی سریع و پیگیری موثر و ‌میدانی در کمترین زمان، استقرار ایستگاه‌های رسیدگی به شکایات مردمی (سامانه ۱۲۴) در نقاط پرازدحام و بازارها (مرکز استان سه ایستگاه و در شهرستان‌ها حداقل یک ایستگاه) برای تاثیر روانی و بازدارندگی، تشدید نظارت بر انبارها به منظور برخورد با امتناع از عرضه و فروش یا گرانفروشی احتمالی کالاها از دیگر اقداماتی است که معتمدیان بر آنها تاکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی بر نظارت و رصد وضعیت غله و اطمینان از ذخیره‌سازی گندم در استان، تامین کمبود احتمالی خودرو برای حابه جایی کالا یا ‌مسافر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اطلاع رسانی در خصوص وضعیت ذخیره‌ای کالا در انبارها به منظور اطمینان بخشی به شهروندان و مدیریت فضای روانی جامعه نیز تاکید کرد.

همچنین در ادامه این نشست اعضا گزارشی از آخرین اقدامات نظارتی و وضعیت بازار کالا و خدمات، تخلفات مربوط به افزایش قیمت‌ها و همچنین پیشنهادات در خصوص روند ادامه طرح نظارت بر بازار ارائه کردند و پس از جمع بندی، در راستای تشدید طرح نظارت بر بازار، دستورات استاندار به عنوان برنامه‌ها و مصوبات ابلاغی ستاد برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی لازم الاجرا شد.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان امسال برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

همچنین مطابق بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ و نقل شهری و بین‌ شهری برای انواع خودرو این ناوگان سهمیه ماهانه اختصاص یافته است که روزانه پایش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک