تیم‌های امدادی استان بوشهر در حالت آماده‌باش هستند


تیم‌های امدادی استان بوشهر در حالت آماده‌باش هستند

بوشهر- ایرنا- معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: در راستای کنترل حوادث و اقدام به موقع باتوجه به بارندگی‌های پیش‌رو همه تیم‌های امدادی استان در حالت آماده‌باش هستند.

مهرداد ستوده روز سه‌شنبه در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر افزود: مهمترین مساله در مدیریت بحران اطلاع رسانی دقیق و به موقع است که در این راستا باید دبیرخانه اطلاع‌رسانی در اداره کل هواشناسی استان ایجاد شود تا مدیران دستگاه‌های اجرایی به موقع اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی بیان کرد: آب منطقه‌ای استان بوشهر در زمان بارش باران وظیفه دارد با پیش‌بینی سیلابی شدن رودخانه‌ها واطلاع‌رسانی به فرمانداران از بروز حوادث پیش‌گیری کنند.

ستوده اضافه کرد: فرمانداران موظف به مدیریت مناطق در محاصره سیلاب هستند در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن حذف ماموریت‌های غیرضروری باید همواره در دسترس باشند و مرخصی‌ها با هماهنگی لازم انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر همچنین تاکید کرد: نباید هیچ خدمت و کالایی بدون ضرورت و بدون هماهنگی با فرمانداران به حادثه‌دیدگان ارائه شود.

ستوده اضافه کرد: در زمان بحران اداره‌های شیلات، بنادر و دریانوردی و گمرک در خصوص انجام سفرهای دریایی باید با اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران استان بوشهر هماهنگ باشند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: همه امکانات شهری و روستایی و تیم‌های امدادی، درمانی و اروژانسی استان برای ارائه خدمات به‌موقع در زمان بحران بسیج هستند تا از بروز مشکل در استان پیشگیری شود.

وی اظهار کرد: همچنین تشخیص اعلام تعطیلی مدرسه‌ها در شرایط بحرانی و مواقع اضطراری با هماهنگی با مدیریت بحران استان برعهده فرمانداران است.

ستوده افزود:در این شرایط اتحاد، همدلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای امدادرسان ستودنی است و تاکنون خوشبختانه مشکلی اعلام نشده است.

وی نقش مدیریت بحران را در تصمیم‌گیری رسیدگی به بحران‌ها مهم دانست و تاکید کرد: تصمیم‌گیری مدیریت بحران در زمان‌های بروز مشکلات و بحران، تصمیم استاندار محسوب می‌شود و همه باید به این مهم توجه ویژه کنند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: این سامانه بارشی از روز یکشنبه وارد استان شده بود از چهارشنبه از طرف جنوب استان خارج می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پوراضافه کرد: میانگین بارش نقطه‌ای استان بوشهر تاکنون 72 میلی‌متر است که این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 110 میلی‌متر و نسبت به دراز مدت 29 میلی‌متر است.

وی بیان کرد: بیشترین بارندگی تاکنون با 135.3میلی‌متر در خارگ، دیر100.6، جم 91.5، برازجان 90.6، بوشهر84.2، گناوه 73.8، عسلویه 52.1 و دیلم 35 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پدیده غالب بعد از خروج این توده کاهش محسوس دما و مه شامگاهی و اوایل صبح پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر همه محورهای ارتباطی باز است و مشکلی وجود ندارد و تنها یک مورد آب‌گرفتگی آب‌نما در محور چاووشی - درازی وجود داشت که برطرف شد.

سید حمید رضا علم افزود: همچنین ریزش کوه در محور کمربندی عسلویه و سیراف به جم گزارش شد که با حضور به موقع نیروهای راهداری برطرف و در زمان حاضر ترافیک روان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)