داور ارومیه‌ای مسابقات کاراته المپیک توکیو را قضاوت می‌کند


داور ارومیه‌ای مسابقات کاراته المپیک توکیو را قضاوت می‌کند

ارومیه- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: «جواد سلیمی» به عنوان تنها داور ایرانی اهل شهرستان ارومیه با انتخاب فدراسیون جهانی برای قضاوت در بازی‌های المپیک 2020 توکیو ژاپن حاضر می‌شود.

سجاد خوبدل روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «سلیمی» عضو شورای داوری جهان و آسیا، رئیس کمیته داوران ایران و رییس هیات کاراته آذربایجان‌غربی است و پیشینه درخشانی در امر قضاوت مسابقات آسیایی، بین‌المللی و جهانی دارد.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی کاراته با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران از «سلیمی» برای قضاوت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دعوت کرده است، اضافه کرد: «سلیمی» پیشتر قضاوت در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین و المپیک ساحلی ۲۰۱۹ آمریکا را در کارنامه دارد و این بار نیز به همراه ۱۳ داور از سراسر جهان حضور در نخستین دوره مسابقات کاراته در المپیک را تجربه می‌کند.

مدیرروابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: شهریور سال گذشته «سلیمی» به همراه همسرش «المیرا گوزل‌زاده» به عنوان ۲ داور بین‌المللی در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشتند.

اوایل آبان ماه امسال نیز «المیرا گوزل‌زاده»، داور اهل ارومیه به عنوان اولین بانوی ایرانی تمامی درجه‌های داوری کاراته جهان را کسب کرد و تاریخ‌ساز شد؛ وی در آزمون درجه RA کومیته جهان موفق بود و درجه‌های داوری خود را تکمیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش