اتحادیه عرب قانونی خواندن شهرک های صهیونیست نشین از سوی آمریکا را محکوم کرد


اتحادیه عرب قانونی خواندن شهرک های صهیونیست نشین از سوی آمریکا را محکوم کرد

تهران- ایرنا- اتحادیه عرب بیانیه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در قانونی خواندن شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز با اعلام این خبر افزود: «احمد ابولغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در بیانیه ای ادامه داد که قانون بین الملل نه از سوی یک کشور که از سوی جامعه جهانی تعیین شده است.

ابوالغیط همچنین این تصمیم آمریکا را به عنوان یک تحول بسیار منفی توصیف کرد.

وزیر خارجه آمریکا دیشب اعلام کرد که واشنگتن دیگر شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری را در تضاد با قانون بین المللی نمی داند.

برخلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی، جامعه جهانی حضور و گسترش شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی و شرق قدس را غیر قانونی می داند و این موضوع را یکی از موانع اصلی برای رسیدن به توافق صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها توصیف می کند.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال کرانه باختری در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ با اعراب، شهرک سازی در این منطقه را آغاز کرد. شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه هایی را در خصوص عقب نشینی صهیونیست ها از کرانه باختری صادر کرده اما آنها نه تنها از این مناطق عقب ننشستند بلکه شهرک سازی در این مناطق را به خصوص در ۳ سال اخیر افزایش داده اند.

پس از اظهارات دیشب پمپئو در این خصوص فلسطینی ها، کشورهای مختلف منطقه و اتحادیه اروپا به این اقدام آمریکا انتقاد کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)