سیستم‌های اعلام حریق آدرس‌پذیر در ایران ساخته شد


سیستم‌های اعلام حریق آدرس‌پذیر در ایران ساخته شد

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان توانسته تکنولوژی ساخت سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر را مناسب با شرایط اقلیمی ایران طراحی و به تولید برساند.

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، وحید سهیلی رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: سیستم‌های اعلام حریق عموما بر ۲ نوع طراحی و ساخته شده است؛ در نوع اول سیستم‌های متعارف که وجود دارد صرفا حریق اعلام می شود و اطلاعات دقیقی از محل وقوع آن در دسترس نیست، در نوع دوم، سیستم‌های اعلام حریق آدرس‌پذیر که محل دقیق وقوع حریق کاملا مشخص است.

وی درباره خصوصیات این سیستم گفت: در سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر، برای هر آشکارساز، شاسی و یا ابزارهای اعلام حریق یک آی پی ( IP ) مشخص در نظر گرفته می شود و بر مبنای آن آی پی ( Ip ) آدرس و یا موقعیت دقیق حریق اتفاق افتاده مشخص خواهد شد.

سهیلی افزود: سیستم با پایش دائم و هر ۴ ثانیه یک‌بار، در صورت وقوع حریق و یا علائم شعله، دود و حرارت، علائم هشدار دهنده را به پنل مرکزی ارسال خواهد کرد تا موقعیت دقیق حریق مشخص شود.

به گفته وی، هشدار دهنده‌ها علاوه بر ارسال نشانه‌های هشدار بر روی پنل مرکزی، امکان اعلام حریق به صورت دیگر را نیز دارد، به این صورت که سیستم مرکزی اعلام حریق با اتصال به یک مودم اینترنت و از طریق ارسال پیامک (SMS ) به فرد و یا اپراتور هشدارهای لازم را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: در تولید این سیستم توجه ویژه‌ای به شرایط اقلیمی کشور شده است و بر همین مبنا علائم دهنده‌ها قابلیت کارکرد در دمای منفی ۲۷ درجه (۲۷-) تا مثبت ۶۵ درجه (۶۵+) را دارند.

سهیلی به دیگر مشخصه‌های این سیستم اشاره کرد و گفت: سیستم و یا علائم هشدار دهنده قابلیت کار در رطوبت صفر تا ۹۵ درصد را نیز دارند.

وی اختلاف قیمت این محصول با نمونه مشابه خارجی را در حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: تمرکز اصلی شرکت بر روی بازار داخلی است و صادرات محصول در برنامه ۳ سال آینده وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت