انعقاد 30 میلیارد تومان تفاهم‌نامه در حوزه رباتیک


انعقاد 30 میلیارد تومان تفاهم‌نامه در حوزه رباتیک

تهران - ایرنا - معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، از حضور 477 فناور در گردهمایی فناورانه حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی خبر داد و گفت: در این رویداد 53 تفاهم‌نامه به ارزش 30 میلیارد تومان به امضاء رسید.

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سیاوش ملکی‌فر در مراسم اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است و با سبدی از خدمات و تسهیلات درحال خدمت‌رسانی به این شرکت‌ها است، تصریح کرد: این خدمات از ارائه تسهیلات و ‌ضمانت‌نامه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان تا شراکت در سود و زیان سرمایه‌گذاری‌ در طرح‌های فناورانه را شامل می‌شود.

وی افزود: هدف صندوق نوآوری و شکوفایی اتصال خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به متقاضیان فناوری است، در واقع این صندوق به دنبال آن است که شرکت‌های دانش‌بنیان را به شرکت‌های بزرگ و صنعتی و خریداران محصولات و خدمات آن‌ها با هدف توسعه بازار و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان متصل کند.

وی با بیان اینکه برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی بر توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار داشت: در داخل کشور نیز سعی کرده‌ایم با برپایی چنین رویدادهایی شرکت‌های دانش بنیان را به صنایع و شرکت‌های بزرگ داخلی وصل کنیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه طرح فروش اقساطی محصولات شرکت‌های دانش بنیان در این صندوق آغاز شده است، گفت: مشتریان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا ۸۰ درصد سقف قرارداد با این شرکت‌ها را به صورت تسهیلات ۹ درصد با بازپرداخت ۳۶ ماهه از صندوق نوآوری و شکوفایی مطالبه کنند.

وی همچنین به ارائه ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اگر این شرکت‌ها برای حضور در مناقصه‌ها نیازمند ضمانت‌نامه‌ باشند، می‌توانند آن را با سپرده کمتر و نرخ ارزان‌تر از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.

ملکی فر به دیگر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اگر تیراژ تولید شرکت‌های دانش‌بنیان برای مشتریان‌شان کافی نباشد، این شرکت ها می‌توانند از تسهیلات تولید صنعتی این صندوق نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین اگر مشتری یک شرکت دانش بنیان استاندارد خاصی را مطالبه کرد، شرکت دانش بنیان می‎تواند از حمایت بلاعوض صندوق برای اخذ استاندارد مربوطه بهره‌مند شود.

ملکی فر در ادامه تعداد شرکت‌کنندگان در گردهمایی فناورانه حوزه رباتیک را ۴۷۷ نفر اعلام و اظهار داشت:۳۰ رویداد ارائه نیاز فناورانه توسط موسسه شرکت برق حرارتی، برق منطقه‌ای، مدیریت منابع آب ایران و مهندسی آب‌ و فاضلاب و دو نشست ارائه توانمندی نیز برگزار شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: همچنین ۱۱۰ جلسه و نشست B۲B میان ۵۵ شرکت دانش بنیان و ۲۳ واحد صنعتی و غیردانش بنیان در این رویداد تشکیل شد.

انعقاد 30 میلیارد تومان تفاهم‌نامه در حوزه رباتیک

وی همچنین از انعقاد ۵۳ تفاهم‌نامه در رویداد فناورانه حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار امیدواری کرد تمامی این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شوند و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این راستا به شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهد کرد.

ملکی فر با اشاره به برگزاری سلسله رویدادهای بهم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع مختلف در صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: در تیرماه امسال میزبان بیش از هزار نفر در رویداد فضایی بودیم.

وی ادامه داد: همچنین صندوق نوآوری در مرداد ماه سال جاری رویداد تامین قطعات هواپیما را با حضور ۸۰۰ فناور برگزار و نمایشگاهی نیز در حاشیه این رویداد با حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان برپا شد که امضاء ۳۷۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه را بدنبال داشت.

ملکی فر همچنین خاطرنشان کرد: در رویداد صنایع غذایی نیز که با حضور ۸۰ شرکت برگزار شد، ۴۳۱ میلیارد تومان، در رویداد فولاد با حضور ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان جمعا ۴۵۰ میلیارد تومان و در رویداد خودرو نیز با حضور ۹۰ شرکت دانش بنیان ۱۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه به امضا رسید.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با تاکید براینکه، این صندوق شرکت‌های دانش بنیان را در همکاری با صنایع مختلف کشور تنها نمی‌گذارد، به شرکت های دانش بنیان توصیه کرد در صورتی که محصولات آنها در حوزه‌های صنعت و فناوری کاربرد دارد حتما با این صندوق ارتباط گرفته تا بتوانید از انواع خدمات و تسهیلات صندوق بهره‌مند شوند.

گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی، از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه در حوزه‌ ربات‌های صنعتی، ربات‌های بازرس، ربات‌های امدادگر، ربات‌های پزشکی و ربات‌های آموزشی و سرگرمی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برپا بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی