استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقه


استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقه

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضور نظامی آمریکا مشکلات افغانستان را دو چندان کرده است، گفت: ایران از تلاش‌های همسایگان برای حل مشکلات کشورهای منطقه استقبال می‌کند.

استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان با تأکید بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه ایران و پاکستان، گفت: روابط صمیمانه و علاقمندی دو ملت مسلمان ایران و پاکستان به یکدیگر سرمایه ارزشمندی است که می‌توان از آن برای تحکیم هر چه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.

رئیس جمهور اهمیت تقویت روزافزون روابط اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: روابط تهران – اسلام آباد، در زمینه اقتصادی باید به بالاتر از سطح فعلی برسد و نباید دو طرف به این میزان از روابط اقتصادی و تجاری رضایت بدهند و باید با تلاش مضاعف، ساز و کار‌های بهتری را برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی و رسیدن به جایگاه مطلوب در این عرصه با رفع موانع موجود، فراهم کنند.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران خط لوله صلح را تا مرز پاکستان رسانده است و کاملاً آمادگی داریم در این زمینه همکاری‌های خود را به نتیجه برسانیم. همچنین آمادگی داریم تمهیداتی فراهم کنیم که شرکت‌ها و تجار دو کشور بتوانند روابط گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند.

آقای روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به امنیت مرز‌های دو کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: خوشبختانه شاهد تحولات مثبتی در این زمینه هستیم و اطمینان داریم با اراده‌ای که در دو طرف وجود دارد به راحتی می‌توانیم با معضل قاچاق و قاچاقچیان و ناامن کنندگان مرز‌های دو کشور مقابله کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تحولات و مسایل مهم منطقه، گفت: معتقدیم در زمینه مسایل و روابط منطقه‌ای همه باید در راستای برقراری صلح، آرامش و ثبات با یکدیگر همکاری کنند.

آقای روحانی همچنین با اشاره به وضعیت کشور افغانستان، افزود: در خصوص افغانستان همه می‌دانیم آنچه راهگشا خواهند بود مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در سرنوشت افغانستان است و این مردم افغانستان هستند که می‌توانند در کشور خود بدون دخالت قدرت‌های خارجی تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور گفت: بدون تردید وجود پایگاه‌های نظامی و حضور نظامی آمریکا بر مشکلات افغانستان را افزوده است.

آقای روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی برای تحکیم و تعمیق روابط و همکاری‌های مشترک دارند و می‌توانند فعالیت‌های مشترکی در راستای منافع بلند مدت دو کشور و منطقه داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین حضور فرمانده ارتش پاکستان در تهران و ملاقات با سردار باقری و مقامات نظامی ایران را به معنای استحکام فوق‌العاده روابط دو کشور دانست و گفت: اینگونه دیدار‌ها و رفت و آمد‌ها می‌تواند در استحکام و نزدیکی روابط دو کشور بسیار مفید باشد.

ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور همسایه و دو ملت برادر و دوست هستند و باید اتحاد و برادری خود را به دنیا نشان دهد، افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران را تحت شعاع قرار دهد و امروزه شاهد جنگ میان برخی برادران مسلمان هستیم، لذا باید در جهت نزدیک شدن روابط کشور‌های دوست و برادر مسلمان به یکدیگر تلاش کنیم.

فرمانده ارتش پاکستان گفت: پاکستان از همه ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف برای توسعه سطح همکاری‌های روابط تجاری و اقتصادی استفاده خواهد کرد و آمادگی دارد همکاری‌های فعلی را به سطح بسیار بالاتری ارتقاء دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید مرز‌های دو کشور، مرز‌های صلح و برادری باشد، افزود: امروز برای برقراری امنیت در مرز‌های دو کشور ملاقات‌هایی در تمام سطوح بین مقامات تهران و اسلام‌آباد وجود دارد و بایستی مرز‌های دو کشور مرز‌های صلح و برادری باشد تا از طریق آن روابط اقتصادی و تجاری گسترش یابد.

در این دیدار دو طرف بر همکاری‌های منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی برای توسعه صلح و امنیت در خلیج فارس و دریای عمان تأکید کردند.

رئیس جمهور همچنین، استوارنامه سفرای جدید سوئد، استرالیا، یمن، زیمباوه و کامبوج در تهران را دریافت و با آنان گفتگو کرد.

افزون بر آن، سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.

روحانی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید استرالیا:
استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقهآمریکا باید بفهمد رهبر جهان نیست
رئیس جمهور گفت: آمریکا مانند سایر کشورهاست و تحریم‌های این کشور یک اشتباه بزرگ سیاسی، اقتصادی و اقدامی علیه مقررات و قطعنامه‌های بین‌المللی است.
روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید یمن:
استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقهایران در کنار مردم یمن خواهد ایستاد
رئیس جمهور گفت: ایران با تمام توان پشتیبان مردم یمن در مسیر استقرار صلح و ثبات در این کشور و پیشبرد مذاکرات یمنی – یمنی است.
روحانی هنگام دریافت استوار نامه سفیر جدید سوئد در تهران:
استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقهایران، علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های تجاری با سوئد
رئیس جمهور گفت: روابط دوستانه ایران و سوئد ایجاب می‌کند تا از طرق مختلف به دنبال ادامه و گسترش بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین باشیم.
روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر آکرودیته کامبوج در تهران:
استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقهاز گسترش روابط با کامبوج استقبال می‌کنیم
رئیس جمهور: ایران و کامبوج در زمینه‌های اقتصادی و تجاری ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش و تعمیق روابط دارند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید زیمبابوه:
استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقهایران از توسعه روابط با زیمبابوه استقبال می‌کند
رئیس جمهور: ایران از توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با جمهوری زیمبابوه استقبال می‌کند.
پیش از عزیمت به محل ماموریت خود
استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقهدیدار سفرای جدید ایران در ۹ کشور با رئیس جمهور
سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها