وزیر خارجه کویت، نخست‌وزیر و مأمور تشکیل کابینه جدید شد


وزیر خارجه کویت، نخست‌وزیر و مأمور تشکیل کابینه جدید شد

امیر کویت بعد از دستور روز گذشته برای برکناری دو وزیر کشور و دفاع، با صدور فرمانی جدید، وزیر خارجه این کشور را مأمور تشکیل کابینه جدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت، امروز با صدور فرمانی، «صباح الخالد» وزیر خارجه را مأمور تشکیل کابینه و نخست وزیر جدید این کشور تعیین کرد.

پس از اختلافات اخیر میان دولت و پارلمان، «جابر المبارک» نخست‌وزیر کویت که از سال ۲۰۱۱ در این منصب بود، هفته گذشته استعفای خود و دولت را اعلام کرد تا کار اصلاح کابینه یا تشکل کابینه جدید تسهیل شود.

تنش میان دولت و پارلمان پس از آن آغاز شد که سه‌شنبه گذشته، نمایندگان برای استیضاح دو وزیر زیرساخت (جنان بوشهری) و وزیر کشور (خالد الجراح الصباح) اقدام کردند اما پس از این اتفاق، دو وزیر خودشان استعفا کردند.

این، هفتمین دولت جابر الصباح بود که استعفا می‌کرد. دولت آخر او دسامبر ۲۰۱۷ تشکیل شده بود. دولت او نیز نوامبر ۲۰۱۱ تشکیل شده بود.

اکنون با مأمور شدن وزیر خارجه به تشکیل کابینه، دو وزارتخانه دفاع و امور خارجه بدون وزیر است. طبق قانون اساسی کویت، نخست‌وزیر نمی‌تواند مسئولیت وزارتخانه دیگری را بر عهده داشته باشد.

روزنامه الانباء کویت نیز با اشاره به این اتفاق، نوشت که به نظر می‌رسد بیشتر وزرای کنونی در مناصب خود ابقا شوند.

روز گذشته امیر کویت در دستوری، ناصر صباح الاحمد و خالد الجراح به ترتیب وزیر دفاع و کشور را از مناصب خود برکنار کرده بود. او همچنین نخست‌وزیر مستعفی را دوباره مأمور تشکیل کابینه جدید کرد اما جابر المبارک از پذیرش این مسئولیت خودداری کرد.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403