روسیه: مسکو به تعهد خود درباره خروج کُردها از مناطق مرزی ترکیه عمل کرده است


روسیه: مسکو به تعهد خود درباره خروج کُردها از مناطق مرزی ترکیه عمل کرده است

روسیه در واکنش به مواضع دولت ترکیه در زمینه عمل نکردن مسکو و واشنگتن به تعهدات خود در شمال سوریه، اعلام کرد که مسکو به تعهدات خود در زمینه خروج شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی با ترکیه به طور کامل عمل...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو به تعهدات خود در زمینه خروج شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی ترکیه به طور کامل عمل کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین درباره تهدید ترکیه درباره شروع یک عملیات جدید در مناطق شمالی سوریه تاکید کرد که چنین تصمیمی منجر به بدتر شدن شرایط خواهد شد.

به دنبال عملیات نظامی ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در خاک سوریه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سوچی با یکدیگر دیدار و درباره تحولات مربوط به مناطق شمال و شرق سوریه به توافقاتی دست یافتند.

علاوه بر حفظ و حمایت از تمامیت ارضی سوریه، یکی از بندهای مورد توافق پوتین و اردوغان عقب نشینی شبه نظامیان کُرد از مناطق تحت کنترل آنها در مرز با ترکیه بود.

این توافق در نهایت منجر به تعلیق عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه و شروع گشت زنیهای مشترک پلیس نظامی ارتش روسیه و ترکیه در برخی از این مناطق شد که تا امروز ادامه داشته است.

با این وجود، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اخیر گفته است که آمریکا و روسیه به آنچه که طبق توافق‌های صورت گرفته برای توقف حمله ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد نیاز بود عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل