لهستان: تردید درباره ناتو، تهدیدی برای آینده اروپاست


لهستان: تردید درباره ناتو، تهدیدی برای آینده اروپاست

«متئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور فرانسه درباره «مرگ مغزی» ناتو، ایجاد تردید درباره ضمانت امنیت دسته‌جمعی مندرج در این ائتلاف را تهدیدی برای آینده اروپا خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آستانه نشست فردا چهارشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل، نخست‌وزیر لهستان به تاکید «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ناتو در حال تجربه «مرگ مغزی» است، واکنش نشان داده و هرگونه تضعیف این ائتلاف را تهدید آینده اتحادیه اروپا خوانده است.

به نوشته «رویترز»، «متئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان امروز سه شنبه یک بار دیگر به مصاحبه چندی قبل رئیس‌جمهور فرانسه درباره ناتو واکنش نشان داد و باز هم از این اظهارات انتقاد کرده است.

امانوئل ماکرون ۱۶ آبان به «اکونومیست» گفته بود: «اکنون در حال گذران مرگ مغزی ناتو هستیم» و آمریکا «در حال پشت کردن به ما است». وی برای مثال زدن در خصوص ادعای پشت کردن واشنگتن به اروپایی‌ها، به خروج ناگهانی نیروهای آمریکا از سوریه بدون مشورت با متحدان ناتو اشاره کرد (جزئیات بیشتر).

نخست‌وزیر لهستان که در کنار آلمانی‌ها از جمله اولین مقام‌های اروپایی بوده که از سخنان ماکرون درباره ناتو انتقاد کرده بود، امروز سه شنبه بار دیگر درباره این اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه صحبت کرد.

لهستان: تردید درباره ناتو، تهدیدی برای آینده اروپاست
نخست‌وزیر لهستان و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو

به گفته موراویتسکی، هر گونه اقدام و حرکتی که درباره ضمانت امنیت دسته‌جمعی مندرج در معاهده ناتو تردید ایجاد کند، تهدیدی برای آینده اتحادیه اروپا و همچنین این ائتلاف نظامی (ناتو) است.

سخنان نخست‌وزیر لهستان در حالی مطرح شده که قرار است فردا چهارشنبه وزرای خارجه عضو ناتو در بروکسل گردهم آمده و درباره نشست آتی سران این ائتلاف به میزبانی انگلیس رایزنی‌ کنند.

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!