توزیع عادلانه یارانه‌ها با افزایش قیمت بنزین/50 درصد ایرانیان خودرو ندارند


توزیع عادلانه یارانه‌ها با افزایش قیمت بنزین/50 درصد ایرانیان خودرو ندارند

ربیعی گفت: تصمیم افزایش قیمت بنزین در جهت عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها بود.

توزیع عادلانه یارانه‌ها با افزایش قیمت بنزین/50 درصد ایرانیان خودرو ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،علی ربیعی، سخنگوی دولت صبح امروز در مراسم دوره بین‌المللی آموزشی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی و کاهش فقر که با حضور ۱۵ کشور در تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما باید فقر را در روستا‌های کشور از بین ببریم و همچنین باید بین شهر و روستا تعامل ایجاد شود.

او ادامه داد: اکنون مسئله کمبود آب را داریم که باعث بحران آب شده، مسئله اشتغال روستایان نیز نوعی پاسخ دادن به مسئله کمبود آب است.

ربیعی بیان کرد: اهمیت اشتغال روستایی فقط به دلیل ماهیت اشتغال‌زایی آن نیست. درست است که ما باید بیکاری در روستا‌ها را کم کنیم و اشتغالزایی یک بُعد تلاش ما است، اما مسئله‌ای که ذیل آن باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله فقر و مسائل انسانی و اخلاقی در روستا‌ها است.

سخنگوی دولت بیان کرد: اگر هر کشوری بخواهد عادلانه زندگی کند، بخش اعظمی از سیاست‌های آن کشور باید مبتنی بر فقرزدایی باشد.

او درباره مهاجرت مردم روستا‌ها به حاشیه شهر‌های بزرگ گفت: امروز پدیده حاشیه‌نشینی شهر‌های بزرگ، یک مسئله ساده تحت عنوان مهاجرت نیست، بلکه این حاشیه‌نشینی ناشی از آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و اگر در روستا‌ها به اشتغال پاسخ ندهیم، موضوع حاشیه‌نشینی نگران‌کننده می‌شود اکنون اگر بخواهیم در روستا‌ها سرمایه‌گذاری کنیم، قطعاً به توازن اجتماعی نیز کمک کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:حق آموزش، مبنای حقوق اجتماعی/ دامنه کار خیّرین حد و مرز ندارد

۶۶ درصد اشتغال کشور مربوط به بانوان است

ربیعی همچنین درباره اشتغال زنان افزود: بیشترین پذیرفته‌شدگان در کنکور، زنان هستند. ۶۶ درصد اشتغال کشور در سال گذشته مربوط به بانوان بوده البته نباید اجازه دهیم این سهم زیاد از اشتغال، با ایجاد شغل‌های غیررسمی و بی‌کیفیت افزایش یابد.

او ادامه داد: بانوان بهترین و خوش‌ حساب‌ترین وام‌گیرندگان در شبکه بانکی کشور به شمار می‌روند و نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کل کشور از ۱۲ به ۱۸ درصد رسیده و در مناطق روستایی نیز این سهم از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است که این رشد، ناشی از تمرکز بر یک برنامه هدفمند در حوزه اشتغال روستایی بوده است.

سخنگوی دولت همچنین درباره جمعیت سالمند کشور بیان کرد: ایران در آینده نه‌چندان دور ۳۰ میلیون نفر سالمند خواهد داشت و اگر نتوانیم نظام بیمه‌ای مناسب را برای حمایت از روستاییان و عشایر طراحی کنیم، با یک جامعه فقیر مواجه خواهیم بود.

ربیعی اظهار کرد: تاکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفته اند اما باید در این زمینه، کار‌های بیشتری انجام شود.

او درباره افزایش قیمت بنزین کشور گفت: امروز بیش از ۵۰ درصد ایرانیان خودرو ندارند و در صورت ادامه شرایط قبل، پول بنزین و یارانه‌ها را یا باید به کشور‌های همسایه و منطقه در قالب قاچاق بنزین پرداخت می‌کردیم یا افرادی که ۳۳ برابر دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌ها برخوردار بودند، از این شرایط بهره‌مند می‌شدند.

سخنگوی دولت ادامه داد: درست است که ما در خصوص قیمت بنزین به مردم نتوانستیم خوب توضیح دهیم، اما ذات این تصمیم در جهت عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها بود.

انتهای پیام/

بیش از سه میلیون روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !