معاون رئیس جمهوری:استارتاپ 7 هزار میلیارد تومانی در بورس قیمت‌گذاری شد


معاون رئیس جمهوری:استارتاپ 7 هزار میلیارد تومانی در بورس قیمت‌گذاری شد

تهران - ایرنا- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تا چند سال گذشته کسی نمی‌دانست استارتاپ (کسب و کار نوپا) چیست، گفت: در حال حاضر استارتاپی در کشور وجود دارد که 7 هزار میلیارد تومان در بورس قیمت‌گذاری شده است.

«سورنا ستاری» روز سه شنبه در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و به مدیریت شهری پیشنهاد کرد که مدیریت شهری باید به مثابه شتاب‌دهنده بزرگ استارتاپ‌ها (کسب و کارهای نوپا) باشد نه اینکه مانع آنها شود.

ستاری پس از سخنان خود، اظهارات اعضای شورای شهر تهران در خصوص کسب و کارهای نوین را شنید و در پاسخ به اعضای شورا اظهار داشت:‌ از زمان آمدنم به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسائل دانش‌بنیان را به صورت ویژه دنبال کردیم.

وی افزود: امروز در کشور موفقیت‌های زیادی در زمینه فناوری و نوآوری از جمله بایوتک، هوافضا، سلول‌های بنیادی و استارتاپ کسب کردیم.

به گفته ستاری، ۴هزار و ۶۰۰ شرکت استارتاپی هم‌اکنون در زمینه و فعالیت‌های مختلف در کشور فعال هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ۶ هزار سال از تاریخ دانش در ایران می‌گذرد اما ما تنها ۱۰۰ سال است که فقط به نفت اکتفا کردیم و این موضوع باعث شده که فرهنگ کارآفرینی و نوآوری دیده نشود.

وی با بیان اینکه با فرهنگ بچه‌ پولداری کارآفرینی درست نمی‌شود، تاکید کرد: تکیه به منابع زیرزمینی باید به فراموشی سپرده شود و روحیه کارآفرینی و نوآوری متبلور شود.

ستاری خطاب به اعضای شورای شهر و نقطه نظرات آنان گفت: شما از اختیارات و پتانسل در شورای شهر و شهرداری چندان استفاده نکردید و می‌توان گفت که شهر در دست شما نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در کشور ایجاد شده و حتی در چابهار پارک فوق العاده نوآوری راه‌اندازی کردیم که این موضوع نشان می‌دهد هر چقدر افراد محروم‌تر باشند، نوآوری در آن منطقه بیشتر و انگیزه برای کار افزایش می‌یابد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش نوآوری مهم است و پژوهشی محصول می‌دهد که بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کند.

ستاری پس از آن در جمع خبرنگاران حضور یافته و اظهار داشت:‌ با وضعیت کنونی اقتصاد نفتی باید به سمت کسب و کارهای نوین روی آوریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قطعی اینترنت در روزهای اخیر چقدر به استارت آپ ها خسارت زده است، اظهار داشت:‌حتما خسارت زده است اما ان شاء الله به زودی درست می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها