تکریم ارباب رجوع باید در عمل اجرا شود


تکریم ارباب رجوع باید در عمل اجرا شود

تهران - ایرنا - رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: تکریم ارباب رجوع را باید در عمل اجرا کنیم و در این میان نباید فقط به زبان شعار اکتفا کرد.

غلامرضا مهدوی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی سرپرستان مجتمع های شورای حل اختلاف استان تهران که در مجتمع شماره ۲۷ (ویژه اصنفاف، بازرگانان و نظام مهندسی) برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در جلسه معارفه به عنوان رئیس شورای حل اختلاف استان تهران قول هایی را دادم و عنوان کردم که هدف از برنامه هایی که در دستور کار دارم تکریم عملی ارباب رجوع است.

وی ادامه داد: شاید بعضا شعار تکریم ارباب رجوع را بدهیم اما اعتقاد دارم که در دستگاه قضایی به معنای اعم کلمه و در خود شوراهای حل اختلاف هم به معنای اخذ کلمه بهترین نوع تکریم عملی ارباب رجوع این است که کار مردم را با سرعت و با دقت و با احترام انجام دهیم، بنابراین این مهم هم با حرف و شعار عملی نمی شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران اضافه کرد: ما در این جلسه هم اندیشی که با حضور تمامی سرپرستان مجتمع های شورای حل اختلاف استان تهران در حال برگزاری است، به بررسی یک سلسله از راه‌های عملی تکریم ارباب رجوع که در این مدت تجربه کرده ایم پرداختیم و راهکارهای عملی را که می توان به کار بست به بحث و تبادل نظر سرپرستان مجتمع ها گذاشتیم تا به بهترین شکل ممکن و در عمل از مردم تکریم کنیم.

مهدوی توضیح داد: ما دو نوع کار قضایی اساسا در شوراهای حل اختلاف داریم که نخست رسیدگی به پرونده های مردم و دوم اجرای احکام مدنی است. شعبه رسیدگی با سرعت و دقت لازم و به موقع به پرونده های قضایی مردم رسیدگی می کند و ما مردم را به لحاظ حقوقی و قضایی قانع می کنیم تا مردم معطل رسیدگی به پرونده های قضایی خود در شوراهای حل اختلاف استان تهران نشوند.

وی اظهار داشت: اجرای احکام، خروجی پرونده های رسیدگی شده مردم در شوراهای حل اختلاف است که ما باید با اتخاذ راهکارهای جدید بتوانیم با برنامه ریزی اجرای احکام را به سرعت انجام دهیم.

رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان اینکه الحمدلله زمینه های بسیار مناسبی برای تحقق این مهم وجود دارد، گفت: در این راستا ما دستورالعمل تکریم عملی ارباب رجوع و بخشنامه صلح و سازش را از سوی رئیس قوه قضائیه داریم و می خواهیم این دو مورد را به معنی اخص کلمه به همکارهای خودمان در شورای حل اختلاف استان تهران تببین کنیم که اگر ما بتوانیم به این دو مورد عمل کنیم به هدف نهایی و مطلوب خود در تکریم ارباب رجوع رسیده ایم.

وی افزود: ما باید دیگر شعار ندهیم بلکه مردم را دریابیم و به کار مردم خوب رسیدگی کنیم و به آنان در رسیدگی به پرونده هایشان جواب قانع کننده بدهیم و اگر اینگونه باشد ما به طور قطع و یقین رضایت خدا را جلب کرده ایم و این سبب خواهد شد که مردم هم از نظام خشنود باشند و ما به عنوان کارگزان نظام هم به نحو احسن به وظایف خودمان عمل کرده باشیم.

مهدوی گفت: ما می توانیم با نهایت همدلی و همگرایی کارهای مردم را در مراجعه به شوراهای حل اختلاف استان تهران سریع، به موقع و با دقت انجام دهیم و به صورت عملی تکریم آنان را انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت