سومین دادگاه پرونده کلان قاچاق ارز و پولشویی در مشهد برگزار شد


سومین دادگاه پرونده کلان قاچاق ارز و پولشویی در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده کلان قاچاق ارز و پولشویی روز سه شنبه به ریاست قاضی سید هادی منصوری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، قاضی منصوری تذکرات قانونی لازم را به شهروندان، اصحاب رسانه و مطبوعات حاضر ارائه و از متهمان خواست تا به بیان حقیقت بپردازند.

سپس نماینده مدعی العموم، کیفرخواست متهم ردیف سه پرونده حمید خالقی فرزند محمدحسین را قرائت کرد و نامبرده به دستور رئیس جلسه در جایگاه متهم قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

مطابق کیفرخواست صادره توسط دادستانی مرکز خراسان رضوی اتهام این متهم "مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز و پولشویی از سند مجعول" است.

نماینده مدعی العموم گفت: همدستان نامبرده، وی را به عنوان سرباند تلقی می‌کردند و حتی برای وی گذرنامه خارجی تهیه کردند و ارتباط وی با اتباع بیگانه احراز شده است.

قاضی منصوری هم افزود: نامبرده ارزها را از صرافی‌های داخلی تهیه و به عوامل خارجی تحویل داده است.

باتوجه به مطالب منتشر شده و مستندات ارائه شده توسط نماینده مدعی العموم در مورد متهم ردیف سوم پرونده، با اجازه رئیس جلسه، فیلم اظهارات و اقرارهای متهم در صحن علنی دادگاه پخش شد.

پس از بیان بخشی از اظهارات متهم سوم، نماینده مدعی العموم از متهم حمیدخالقی خواست تا با توجه به مستندات موجود در پرونده از اتهامات منتسب به خود دفاع کند و حقایق را بگوید و پس از اظهارات متهم سوم و پخش فیلم اظهارات وی، وکیل مدافع متهم، حمیدخالقی به دفاع از موکل خود پرداخت.

رییس دادگاه در این هنگام از متهم و وکیل وی خواست تا ضمن رعایت نظم و قانون، از اتهامات منتسبه دفاع کرده و از ورود به حواشی خودداری کنند.

پس از اتمام اظهارات و مدافعات متهم سوم و وکیل مدافع وی، رییس دادگاه از امیر طلوع شیخ زاده یزد فرزند علی اصغر خواست تا به عنوان متهم ردیف چهارم پرونده ضمن قرار گرفتن در جایگاه متهمان از خود دفاع کند.

همزمان با قرائت کیفرخواستِ متهم چهارم، نماینده دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: متاسفانه متهم نامبرده مانند متهم سوم، همکاری نداشته و رسیدگی را با اطاله مواجه کرده است.

طبق کیفرخواست صادره از ناحیه دادستانی مرکز خراسان رضوی امیر طلوع شیخ زاده یزد به "مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز" متهم است و به پولشویی نیز مبادرت کرده است.

بر اساس مستندات ارائه شده توسط نماینده دادستان، متهم چهارم با عوامل قاچاق ارز ارتباط داشته و پس از جمع آوری ارز بازار داخلی با استفاده از اتباع خارجی و پرداخت وجه به آنها، ارزها را منتقل کرده است.

نماینده دادستان مرکز خراسان رضوی در واکنش به اظهارات متهمان ردیف سوم و چهارم پرونده و عدم بیان حقایق توسط نامبردگان، علی رغم اظهارات قبلی شان و مستندات موجود، از دادگاه خواست تا در صورت صلاحدید، قرار کیفری این متهمان را تشدید کند.
وی افزود: ما طبق قانون مکلف به رعایت موازین شرعی و قانونی بوده و به دنبال دفاع از حقوق عامه هستیم و اقدامات مجموعه قضایی نیز بر همین اساس ساماندهی می‌شود.

پس از بیان اظهارات نماینده دادستان، رییس دادگاه از وکیل مدافع متهم چهارم خواست تا به دفاع از موکل خود بپردازد.

پس از دفاع وکیل مدافع متهم امیر طلوع شیخ زاده، نماینده مدعی العموم خطاب به متهم و وکیل وی گفت: فرار از واقعیت‌ها هیچ کمکی به هیچ متهمی نمی کند.

وی افزود: مستندات اقدامات غیرقانونی صورت پذیرفته، موجود است و از متهمان می‌خواهیم تا از فرصت برگزاری این دادگاه استفاده کرده و با بیان صادقانه، به خودشان کمک کنند.

در انتها ربیس دادگاه اعلام کرد: به خاطر طولانی شدن جلسه و رعایت حال متهمان ادامه رسیدگی به روز آینده موکول می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو