بارداری بدون دخول ممکنه؟


بارداری بدون دخول ممکنه؟

برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند برای بارداری از طریق دخول اقدام کنند همچنان روش‌هایی برای بارداری وجود دارد.

بسیاری از افراد در مشاوره جنسی در مورد امکان بارداری بدون دخول سؤال می‌پرسند. درست است که بارداری در این شرایط احتمال بسیار کمی دارد اما با این حال وقوع آن غیر ممکن نیست و استفاده از روش‌هایی مانند تلقیح مصنوعی می‌تواند این احتمال را افزایش دهد. همچنین برای آن‌که به روش مطمئنی از بارداری جلوگیری کنید باید از روش‌های پیشگیری از بارداری نظیر کاندوم آشنایی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بارداری بدون دخول تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آیا امکان بارداری بدون دخول وجود دارد؟
در حالی که برخی از خانم‌ها نگران این موضوع هستند که در مقاربت‌های بدون دخول دچار بارداری شوند، برخی دیگر می‌خواهند بدانند که آیا می‌توان برای بارداری از این روش نیز اقدام کرد یا خیر. این افراد معمولاً کسانی هستند که در طول رابطه جنسی دچار درد می‌شوند و به مشکلاتی نظیر واژینیسموس مبتلا هستند. درد در حین رابطه باعث می‌شود که زن نتواند برای بارداری به اندازه کافی دخول را تجربه کند و به همین خاطر به دنبال راه و روش‌های جایگزین باشد.
در این شرایط در وهله اول باید به دنبال درمان پزشکی مشکل خود باشید و علت این امر را کشف کنید که چرا در حین رابطه دچار درد می‌شوید. در بسیاری از موارد این امر ناشی از مشکلات روانشناختی است و با دریافت رابطه درمانی بهبود می‌یابد و پس از آن شما می‌توانید رابطه جنسی بدون درد و لذت بخش را تجربه کنید. با این حال اگر همچنان به دنبال روشی برای بارداری بدون دخول هستید باید گفت که این مسئله ممکن است. به شرطی که انزال در نزدیک دهانه واژن صورت بگیرد.

پیشگیری از بارداری بدون دخول
بارداری بدون دخول با احتمال کم‌تری اتفاق می‌افتد چراکه اسپرم مدت زمان اندکی می‌تواند در خارج از بدن زنده بماند. با این حال اگر به دنبال روش مطمئنی برای پیشگیری از بارداری هستید باید روش‌های امن‌تری را امتحان کنید. استفاده از کاندوم‌های زنانه و مردانه، قرص‌های ضد بارداری یا گذاشتن IUD در داخل رحم می‌تواند به شما اطمینان بیشتری بدهد.

روش‌های بارداری بدون دخول
برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند برای بارداری از طریق دخول اقدام کنند همچنان روش‌هایی برای بارداری وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به تلقیح مصنوعی و انزال در نزدیکی واژن اشاره کرد. به دلیل اینکه این روش‌ها گران، تهاجمی و یا دارای احتمال بارداری کم‌تری هستند بهتر است پیش از هر چیز به دنبال درمان مشکل خود باشید که چرا نمی‌توانید دخول رضایت بخشی را تجربه کنید. امروزه روش‌های درمانی مختلفی برای ترس از دخول و درد در حین آن وجود دارد که به شما کمک می‌کند با حل این مشکل رضایت جنسی خود و همسرتان را افزایش دهید و به شیوه راحت‌تری برای بارداری اقدام کنید.

سؤالات متداول درباره بارداری
چه عواملی احتمال بارداری در رابطه جنسی بدون دخول را افزایش می‌دهد؟
عواملی نظیر مقاربت در زمان نزدیک به تخمک گذاری، دراز کشیدن و استراحت پس از رابطه و استفاده از روان کننده‌های باروری می‌توانند احتمال بارداری بدون دخول را افزایش دهند.
پس از داشتن رابطه جنسی بدون دخول همچنان روشی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد؟
اگر پس از رابطه در مورد ورود مایع منی به واژن و وقوع بارداری مشکوک هستید می‌توانید از روش‌هایی نظیر مصرف قرص‌های اورژانسی استفاده کنید.
آیا در رابطه جنسی بدون دخول نیز باید از کاندوم استفاده کرد؟
درست است که احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم‌تر است با این حال اگر پیشگیری از بارداری برای شما بسیار اهمیت دارد باید برای آن از روش‌های امن استفاده کنید. در نتیجه می‌توان گفت حتی در این شیوه از برقراری رابطه جنسی نیز لازم است که از وسایلی نظیر کاندوم و یا سایر روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید. البته مزیت استفاده از کاندوم این است که نه تنها از بارداری پیشگیری می‌کند بلکه جلوی انتقال بیماری‌های مقاربتی را نیز می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی