7 غذای تونسی که باید امتحان کنید


امتحان کردن غذاهای محلی و آشنا شدن با نحوه پخت و مواد غذایی جدید، این روزها یکی از دلایل سفر است. حال اگر پای سفر به تونس در میان باشد بدون شک نمی توان به سادگی از شکم گردی در این کشور گذشت. تونس علاوه بر آثار تاریخی فوق العاده اش، می تواند با غذاهایش هم شما را شگفت زده کند.

امتحان کردن غذاهای محلی و آشنا شدن با نحوه پخت و مواد غذایی جدید، این روزها یکی از دلایل سفر است. حال اگر پای سفر به تونس در میان باشد بدون شک نمی‌توان به سادگی از شکم‌گردی در این کشور گذشت. تونس علاوه بر آثار تاریخی فوق‌العاده‌اش، می‌تواند با غذاهایش هم شما را شگفت‌زده کند.

تور تونس

بریک Brik

بریک یکی از غذاهای شناخته شده در تونس است. دلیل محبوبیت این غذا سادگی و خوشمزه‌گی آن است. در عین حال این پیش غذای خوشمزه، غذای بسیاری از تونسی‌هاست و سرو و پخت آن در ماه رمضان خیلی رایج است.

مواد داخلی بریک در پوسته خمیری که مانند صدف پیچیده شده، قرار می‌گیرند. این خمیر نازک است و نیم‌دایره، و با دست آشپزهای تونسی به شکل صدف مانندی مواد داخلی را دربرمی‌گیرد. حالا جناب سرآشپز تونسی دستش باز است تا داخل این خمیر را با مواد مختلفی پر کند. معمولا تونسی‌ها تخم‌مرغ، تن ماهی و جعفری را ترجیح می‌دهند. البته انواع مواد دیگر هم برای پر کرن داخل این خمیر خوشمزه وجود دارد مانند لوبیا، پنیر و....

7 غذای تونسی که باید امتحان کنید

کوزکوز Couscous

این غذا مانند «بریک» ویژه زمان خاصی نیست و اکثر مواقع در تونس می‌توانید آن را پیدا کنید. کوزکوز معمولا با گوشت بره پخته می‌شود و سیب‌زمینی، کدو حلوایی و لوبیا در کنار آن قرار می‌گیرد. البته ادویه‌های مختلفی به این غذا اضافه می‌شود که به سلیقه خودتان بستگی دارد. مثلا برخی این غذا را با دارچین می‌خورند و عده‌ای آن را با پودر گل محمدی دوست دارند.

7 غذای تونسی که باید امتحان کنید

سالاد مچویا Mechouia

نوبتی هم باشد، وقت آن است تا شما را با یک سالاد پرطرفدار تونسی آشنا کنیم که احتمالا با ذائقه ما ایرانی‌ها هم سازگار است. سالاد مچویا معمولا در تابستان تهیه می‌شود اما در بقیه فصول هم می‌توانید آن را پیدا کنید. این سالاد خوشمزه از ترکیب گوجه‌ فرنگی و فلفل قرمز تهیه می‌شود. بسته به این که چقدر غذای تند دوست دارید، می‌توانید نسبت ترکیب فلفل را دست‌کاری کنید. اما یک تونسی اصیل این غذا را تند تند دوست دارد. در کنار این سالاد خوشمزه گوشت بره گریل‌شده سفارش دهید و از سفر خود به تونس لذت ببرید.

7 غذای تونسی که باید امتحان کنید

سالاد تونسی

حالا که بحث سالاد پیش آمد، نمی‌شود از سالاد تونسی به سادگی گذشت. این سالاد نیمه خام است و در آن موادی مانند گوجه خرد شده، سیر و خیار را خواهید دید. بعضی سرآشپزهای تونسی لوبیا، تخم‌مرغ و تن ماهی را هم به این سالاد اضافه می‌کنند. این سالاد به طراوت شهرت دارد و در آن از مواد تازه استفاده می‌شود. اغلب در سالاد تونسی از روغن زیتون و لیموی تازه استفاده می‌شود.

7 غذای تونسی که باید امتحان کنید

کفتا Kefta

اگر دوستدار غذاهای گوشتی هستید، کفتا گزینه مناسبی خواهد بود. کفتا، غذایی شبیه به کتلت ما ایرانی‌هاست. گوشت چرخ‌کرده بره یا گوسفند، ماده اصلی این غذاست که با ادویه‌جات فراوان و سیر خرد شده مخلوط می‌شود. مخلوط به دست آمده را به صورت توپ‌های کوچک در می‌آورند و در روغن سرخ می‌کنند. در نهایت این غذای خوشمزه با سس گوجه‌فرنگی تازه و سالاد هویج سرو می‌شود.

7 غذای تونسی که باید امتحان کنید

خوبز ملا Khobz Mella

اگر لیستی از غذاهایی داشته‌ باشید که باید پیش از مرگ امتحان‌شان کنید، خوبز مِلا را یک جایی بالای لیست‌تان بگذارید. یکی از دلایل محبوبیت این خوردنی تونسی این است که همه نمی‌توانند آن را بپزند. حقیقت این است که برای پخت این نان آتش به همراه شن‌های داغ و سنگ نیاز است. خمیر آماده شده را روی آتش پهن می‌کنند و از این به بعد فقط منتظر برشته شدن آن باشید. نان که حسابی برشته شد، می‌توانید آن را با هریسا Herissa میل کنید. هریسا نوعی سس مخصوص تونسی یا مراکشی است. این سس حسابی تند است و مردم این منطقه روی پیتزا و ساندویچ‌های‌شان معمولا از آن استفاده می‌کنند. ادویه داخل این سس علاوه بر فلفل قرمر، زیره و گشنیز است و البته با سیر خرد شده و نمک کامل می‌شود.

7 غذای تونسی که باید امتحان کنید

تاجین تونسی

نقش اول را در تاجین تونسی، بروکلی و گوشت بره تازه بر عهده دارند. باقی مواد مثل تخم‌مرغ و گشنیز و دارچین در کنار مواد اصلی قرار می‌گیرند. برخی معتقدند تاجین بسیار شبیه غذای ایتالیایی فریتاتا است. اضافه کردن نان و سیب‌زمینی این غذا را مقوی‌تر می‌کند. این غذا به خاطر داشتن مواد اولیه متنوع مثل گوشت، پنیر و سبزیجات بسیار مورد توجه تونسی‌هاست.

7 غذای تونسی که باید امتحان کنید



1398/08/28 | کد مطلب: 4057
برچسب‌ها: شکم‌گردی
7 غذای تونسی که باید امتحان کنید
7 غذای تونسی که باید امتحان کنید هانیه کاظمی
7 غذای تونسی که باید امتحان کنید

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر