ربیعی: گازوئیل گران نشد تا هزینه حمل و نقل افزایش نیابد


ربیعی: گازوئیل گران نشد تا هزینه حمل و نقل افزایش نیابد

عصر خودرو- سخنگوی دولت با اشاره به اینکه از طرح اشتغالزایی در روستاها دفاع می کنم گفت:قطعاً آثار مثبت طرح مدیریت مصرف سوخت در میان مدت مشخص می شود و کاهش هزینه های حمل و نقل روستایی در پیوست های این تصمیم وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، علی ربیعی، سخنگوی دولت با حضور در نخستین دوره آموزشی مدیریت پروژه های اشتغال‌زایی روستایی و کاهش فقر با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت گفت: پول یارانه بنزین با عنوان قاچاق سوخت به کشورهای همسایه می رود یا به افرادی پرداخت شود که 33 برابر از دهک های پایین جامعه بیشتر یارانه می گیرند، به همین دلیل طرح مدیریت مصرف سوخت را اجرا کردیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه ذات تصمیم طرح مدیریت مصرف سوخت عادلانه کردن یارانه های بنزین بود اظهار داشت: روستاییان از بنزین بهره کمتری می برند. قطعاً آثار مثبت طرح مدیریت مصرف سوخت در میان مدت مشخص می شود و کاهش هزینه های حمل و نقل روستایی در پیوست های این تصمیم وجود دارد.

ربیعی با بیان اینکه گازوییل را گران نکردیم تا هزینه حمل و نقل روستاییان افزایش پیدا نکند، بنابراین توجه به روستا در پیوست طرح بوده است گفت: امید داریم با عادلانه کردن بسیاری از یارانه ها در آینده بتوانیم بیشتر به طبقات پایین جامعه به ویژه روستاییان کمک کنیم.

ربیعی با اشاره به نظام تأمین مالی خرد گفت: این نظام مالی را باید در کشور گسترش دهیم و آنرا بیاموزیم. شورای پول و اعتبار می تواند به عنوان یک رویکرد به این موضوع بپردازد. اتصال افقی و عمودی بازار در روستا و زنجیره های آن را باید تکمیل کنیم؛ باید بازارهای منطقه‌ای را به یکدیگر متصل کنیم. مصرف از بازارهایی که به اشتغال روستا رونق می دهد آثار اقتصادی و اجتماعی میان مدت در وضعیت زندگی همه ایرانیان خواهد داشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه توسعه زنجیره اشتغال و بازار در روستا نیازمند همکاری و دانش بیشتر است، گفت : ما بر روی اشتغال زنان در روستاها تمرکز کردیم آنها بخش بزرگی از جامعه ما هستند. اکثریت پذیرفته شدگان در دانشگاه دختران هستند. بیشترین کنشگران سازمان های مردم نهاد در ایران زنان هستند ؛ 66درصد اشتغال در سال 97 متعلق به زنان است البته چون زن هستند. نباید اشتغال‌های غیر رسمی و بی کیفیت را گسترش دهند. سهم زنان از دریافت تسهیلات خرد40 درصد است باید نظام پرداخت تسهیلات خرد به جامعه زنان را تجربه کنیم زیرا بهترین و خوش حساب ترین وام گیرندگان هستند.

وی با اشاره به همکاری صندوق کارآفرینی امید و تعدادی از بانک های عامل کشور گفت: زنان روستا 40 درصد از سهم دریافت تسهیلات را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در زمینه اشتغال زنان از12 درصد به 18 درصد و در بخش روستایی از 18 درصد به 23 درصد رسیده است اظهار داشت:از طرح اشتغالزایی در روستاها دفاع می کنم. افزایش نرخ مشارکت زنان در روستاها دستاورد تمرکز یک برنامه هدفدار از اشتغال روستایی بوده است؛ من از طرح اشتغالزایی در روستاها که در این دولت دنبال شد، دفاع می کنم به رغم نقدهایی که با آن شد، اما کار خوب و درستی انجام شد و هنوز هم جا دارد که آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای مبنی بر مزیت محلی بر روی این طرح بیشتر متمرکز شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید روی بازارهای روستایی بیشتر کار کنیم و ریسک کارآفرینی در روستاها را کاهش دهیم گفت: باید روحیه ریسک پذیری را به دانش خود اضافه کنیم.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق