مراسم استقبال ازکاروان نمادین حضرت معصومه(س) درقم برگزار می‌شود


مراسم استقبال ازکاروان نمادین حضرت معصومه(س) درقم برگزار می‌شود

قم- ایرنا- معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم روز پنجشنبه هفته جاری مراسم استقبال ازکاروان نمادین کریمه اهل بیت(ع) توسط مردم متدین و ولایت دوست این شهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود:‌ این برنامه باشکوه و معنوی ساعت هشت صبح ۳۰ آبان ماه از میدان معصومیه در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) ترتیب خواهد یافت.

وی اظهار داشت:‌ ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح همان روز اجتماع بزرگ مردمی همراه با مداحی و آیین‌های شادی درصحن امام رضا(ع) حرم مطهر نیز ترتیب می‌یابد و سفیران کریمه نیز با استقرار در مبادی ورودی شهر، از زائران استقبال می‌کنند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام معصومیه که از سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) به قم شروع شده و تا رحلت آن حضرت ادامه دارد،‌ اظهار داشت:‌ ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری، خدماتی و اجتماعی به مناسبت این ایام درقم اجرا می‌شود.

احمدی اظهار داشت:برنامه‌های این ایام، همزمان با شب ورود آن حضرت به قم با برگزاری برنامه‌های سخنرانی و فرهنگی متنوع در شبستان‌های حرم مطهر آغاز خواهد شد.

احمدی بیان کرد: «یک روز خوب یک حس خوب» ویژه اردوهای دانش‌آموزی است که در ایام معصومیه هر روز با ظرفیت ۲۰۰ نفر در ۲ نوبت ۹ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ برگزار می‌شود و شامل بازدید از نمایشگاه،‌ موزه و شرکت در ضیافت حرم مطهر می‌باشد.

به گفته وی،‌ پرسمان خانواده با هدف تبیین سبک زندگی ایرانی با حضور کارشناسان مجرب به‌صورت حلقه‌های معرفتی در شبستان حضرت امام خمینی(ره)، پیوندهای آسمانی ویژه زوج‌های عقد کرده درایام معصومیه و همایش زوج‌های بهشتی ویژه زوج‌های عقدکرده درطول ۶ ماه نخست امسال با حضور۶۰۰ زوج و اجرای برنامه شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س) با حضور ۵۰ مبلغ در مدارس از برنامه‌های ایام معصومیه است.

وی گفت: برنامه بچه‌های بهشت با هدف استفاده بهینه از زمان حضور کودکان درحرم مطهر با اجرای برنامه‌های نقاشی و خلاقیت، قصه‌گویی، نقاله‌خوانی، ایستگاه کتاب کودک و برنامه طبیب الدوار نیز با حضور طلاب جوان و آموزش‌دیده برای ارتباط‌گیری با کودکان، نوجوانان و جوانان در مبادی ورودی درب‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام می‌باشد.

معاون حرم حضرت معصومه(س) افزود: برنامه شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س)، تورحرم شناسی، تور ستارگان حرم مطهر، تور گنجینه عبرت با هدف بازدید از موزه، تور نمایشگاه حریم حرم، نمایشگاه دیوارنگار و برپایی ایستگاه‌های صلواتی درمسیر کاروان ازجمله برنامه‌های ایام معصومیه است.

وی،‌ تولید ۱۰ کلیپ رسانه‌ای درحوزه خدمات به گردشگران بین‌المللی درحرم مطهر، حلقه‌های معرفت و جلسه‌های پرسش و پاسخ با موضوع‌های حضرت معصومه(س)، برگزاری کارگاه شخصیت‌شناسی نوجوانان ویژه اردوزبان ها، فراخوان دومین کنگره ملی شعر فاطمی و جشنواره ملی طلیعه بندگی از برنامه‌های ایام معصومیه برشمرد.

وی در ادامه گفت: دعای سحرگاه، عزاداری، مداحی، حرکت کاروان عزا به سمت حرم، مراسم عزاداری ویژه آذری‌زبان ها و مراسم ویژه شمعدان گردانی خادمان ازجمله برنامه‌های سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت(س) می‌باشد.

احمدی افزود: اجتماع بزرگ بانوان در عزای حضرت معصومه(س) ساعت ۱۴:۳۰، ۱۶ آذرماه با برنامه‌های سخنرانی و مداحی برگزار خواهد شد.

۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم تا سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت(س) در ۱۰ ربیع‌الثانی، ایام معصومیه نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی