مردم آشوب‌طلبان را معرفی کنند/آخرین وضعیت پرونده شبنم نعمت زاده


سخنگوی قوه قضائیه از صلح و سازش در 314 پرونده قصاص خبر داد و گفت: فقط در شهرستان شوشتر، در ایام اخیر 14 پرونده قصاص به سازش منجر شد.

مردم آشوب‌طلبان را معرفی کنند/آخرین وضعیت پرونده شبنم نعمت زاده

به گزارش شفاف، غلامحسین اسماعیلی در چهاردهمین نشست خبری خود ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت ایام هفته وحدت اظهار کرد: ایام میلاد پیامبر رحمت و مهربانی از ناحیه قوه قضائیه با اقدامات و اخبار خوشایندی برای جامعه و مردم ما همراه بود.

وی افزود: متاسفانه تلخی حوادث روز‌های اخیر بر شیرینی اقدامات قوه قضائیه سایه افکند و حلاوت این اقدامات ارزشمند از بین رفت. اکنون که به برکت کلام رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و تلاش نیرو‌های امنیتی و انتظامی و هوشیاری مردم انقلابی که صف‌شان را از بدخواهان و خشونت‌طلبان جدا ساخته و آرامش به جامعه بازگشته، به برخی اقدامات قوه قضائیه در ایام وحدت اشاره می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: یکی از اقدامات قوه قضائیه در این ایام، درخواست رئیس قوه قضائیه از رهبری برای عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور و تعزیرات حکومتی بود. در این مرحله نسبت به مراحل قبلی تفاوت‌هایی را شاهد بودیم؛ از جمله این، عدد محکومانی که مورد عفو قرار گرفتند رشد فزاینده‌ای داشت و سه هزار و ۵۵۲ نفر از محکومان مشمول عفو شدند.

وی اضافه کرد: در جهت کیفیت شاهد بودیم که در این مرحله رئیس قوه قضائیه برای جمعی از محکومان امنیتی در حوزه دانشجویی و اصحاب فرهنگ و رسانه و برخی محکومان امنیتی دیگر تقاضای عفو کرد که مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: همچنین ۳۴۶ فقره از پرونده‌های قصاص از ابتدای امسال با تلاش همکاران‌مان منتهی به گذشت اولیاء دم شده است و این حاکی از باور مردم ما به مبنانی دینی است.

وی گفت: فقط در شهرستان شوشتر در همین ایام اخیر، ۱۴ پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شده است. در شهرستان بشاگرد یک درگیری که هشتاد سال بین دو طایفه ادامه داشت و دو نفر به قتل رسیده بودند، با تلاش‌های همکاران به صلح و سازش انجامید.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: همچنین در حوادث ناشی از جرایم غیرعمد و جرایم غیر کلاهبرداری با کمک خیرین و ستاد مردمی دیه و صندوق تامین خسارت‌های بدنی و گذشت صاحبان حق، سه هزار و ۳۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در شش ماهه اول امسال از زندان‌ها آزاد شدند.

سخنگوی قوه‌قضاییه: مردم آشوب‌طلبان را به نهاد‌های امنیتی و قضایی معرفی کنند
سخنگوی قوه قضائیه از مردم خواست، آشوب‌طلبان و خرابکارانی که در روز‌های اخیر به اموال مردم و اموال عمومی آسیب‌زده‌اند را به مراجع امنیتی و قضایی معرفی کنند.

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در چهاردهمین نشست خبری خود در رابطه با حوادث اخیر گفت: سیاست قوه قضائیه در حوادث اخیر، تلاش در جهت تامین امنیت عمومی مردم و حفظ منافع شهروندان و مقابله با خشونت، تخریب عمومی و اموال مردم و غارت بیت‌المال و اموال مردم و در یک کلمه، تلاش در مسیر احقاق حق و اجرای عدالت است و سعی می‌کنیم دستگاه قضا نماد واقعی «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» باشد.

وی افزود: در جایی که اموال عمومی و مردم تخریب می‌شود، برخورد‌های قاطع و اعمال قانون و اتخاذ سیاست‌های سزاگرایانه در دستور کار است و در ارتباط با مردم و شهروندان و حتی کسانی که از روی ناآگاهی و تحت تاثیر هیجانات اقداماتی را انجام دادند، «رحما بینهم» هستیم و از مردم نیز که خواسته‌های به حقی دارند و از برخی تصمیمات ممکن است ناراضی باشند، به خاطر جدا کردن صف‌شان از افراد خشونت طلب تشکر می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از مردم درخواست دارم، فتنه‌گران، خشونت طلبان و کسانی که اعمال مجرمانه انجام دادند را به نهاد‌های امنیتی و قضایی معرفی کنند. اطلاعات مردمی بهترین اطلاعات برای شناسایی افراد سودجو و فرصت طلب است و خشونت‌طلبان بدانند که با هوشیاری نهاد‌های امنیتی و مردمی، شناسایی می‌شوند کما اینکه تعداد زیادی از آن‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

اسماعیلی گفت: همچنین تعداد زیادی از افرادی که برای شبکه‌های بیگانه مبادرت به تهیه فیلم و اخبار می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند و در ادامه با معرفی عناصر آشوب طلب از ناحیه مردم، تمامی این افراد شناسایی می‌شوند.

آخرین وضعیت پرونده شبنم نعمت زاده

سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت پرونده شبنم نعمت زاده را اعلام کرد.

به گزارش مهر غلامحسین اسماعیلی در چهاردهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده شبنم نعمت زاده گفت: محاکمه تمام شده و آخرین دفاع أخذ شده و وکلا فرصتی برای تدوین لایحه مشتمل بر آخرین دفاع خواستند.

وی افزود: طی روز‌های آتی دادگاه حکم صادر خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل