توضیحات رییس سازمان لیگ کشتی در خصوص انصراف تیم‌ها


توضیحات رییس سازمان لیگ کشتی در خصوص انصراف تیم‌ها

تهران - ایرنا - رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: انصراف 2 تیم پله برقی و آسانسور بهران (پاس تهران) و رعد ستارگان ساری به دلیل آنکه شانسی برای خود جهت حضور در جمع تیم‌های برتر را نمی‌دیدند اتفاق افتاد در حالی که در مرحله مقدماتی خیلی خوب ظاهر شدند.

«عبدالمهدی نصیرزاده» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ تیم را در ابتدا تربیت بدنی نیروهای مسلح معرفی و اسامی آنها را اعلام کرده بود که تفاهمنامه داخلی منعقد کرده بودند که حامی مالی یکدیگر باشند و این تفاهمنامه به فدراسیون نیز ارایه شد و اینکه تیم پاس تهران از ادامه رقابت‌ها انصراف داد مربوط به لیگ نبود، شاید به دلیل آنکه شانس حضور در نیمه نهایی را نداشت. در حالی که ۲ مسابقه بسیار خوب را برابر حریفان در مرحله مقدماتی به نمایش گذاشته بود.

وی اظهار داشت: تیم رعد ستارگان ساری نیز فکر می‌کنم که به دلیل آنکه شانسی برای حضور در مرحله پایانی نداشت از حضور در دیدار پایانی مرحله مقدماتی انصراف داد در حالی که این تیم یکی از بهترین‌های لیگ امسال بود و تا دور برگشت سرگروه بود.

نصیرزاده در خصوص نامه رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح برای کنارگذاشتن ۲ تیم نظامی رعد ستارگان ساری و پاس تهران، خاطر نشان کرد: با توجه به اختلافاتی داخلی که به وجود آمده بود، این نامه برای فدراسیون ارسال شد.

وی در خصوص استفاده غیر قانونی رعد ستارگان ساری از ۲ کشتی‌گیر خارجی بدون مجوز تربیت بدنی نیروهای مسلح یادآور شد: این تیم ۲ کشتی‌گیر خارجی داشت و اگر این نامه در زمان مقرر به دستمان می‌رسید، حتی امتیازاتی که این تیم کسب کرده بود را برمی‌گرداندیم.

رییس سازمان لیگ همچنین خاطر نشان کرد: لیگ برتر کشتی امسال بعد از ۶ سال که به صورت متمرکز و فانتزی برگزار می‌شد، دوباره برای نخستین مرتبه همانند سال‌های قبل به صورت رفت و برگشت انجام شد که اتفاقا مورد استقبال مردم، قرار گرفت و مسابقه‌های کشتی در کورس رقابت با فوتبال، بسکتبال و والیبال قرار گرفت و مردم برای تماشای لیگ کشتی به سالن‌های ورزشی می‌رفتند.

وی ادامه داد: این پیکارها امسال در شهرهای مختلف ایران از جمله بجنورد، سیرجان، مشهد، تهران و خرم‌آباد برگزار شد و هر چند کاستی‌ها، محدودیت‌های اقتصادی و تنگناه‌های سال قبل از المپیک و کمبود زمان داشتیم اما دیدارهای جذاب و دیدنی در شهرهای مختلف برگزار شد. به دلیل کمبود زمان در لیگ کشتی فرنگی به دلیل برگزاری جام جهانی سال ۲۰۱۹ در تهران، مجور شدیم لیگ فرنگی را خیلی سریع جمع و جور کنیم و به اهداف مالی که حامیان داشتند، دست پیدا نکردیم.

نصیرزاده بیان داشت: در لیگ برتر کشتی آزاد این موضوع تفاوت داشت و رقابت‌ها در زمان مقرر و هر هفته برگزار می‎شد و رسانه ملی نیز این پیکارها را پوشش تصویری خوبی داد.

وی یادآور شد: در لیگ برتر کشتی آزاد ۱۳ کشتی‌گیر خارجی و در لیگ کشتی فرنگی ۶ خارجی حضور داشتند که با توجه به آیین‌نامه، کشتی‌گیرانی مجوز حضور در لیگ ایران را داشتند که عنوان‌دار جهان، المپیک و رقابت‌های قاره‌ای بودند و این فرصت بسیار خوبی برای کشتی‌گیران جوان و سایر مدعیان بود که بتوانند با بهترین کشتی‌گیران جهان سرشاخ شوند. در حالی که برای حضور درتورنمنت‌های خارجی باید هزینه زیادی صرف کرد تا نمایندگان کشورمان بتوانند با کشتی‌گیران طراز اول جهان مبارزه کنند.

رییس سازمان لیگ بیان داشت: حضور «گنو پتریاشویلی» دارنده ۳ مدال طلای جهان و برنز المپیک از گرجستان و یا «جبرییل حسن‌اف» دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان فرصت خوبی است. به طور مسلم رویارویی «پرویز هادی» نماینده سنگین وزن کشورمان با پتریاشویلی قبل ازبازی‌های المپیک می‌تواند محک جدی و خوبی برای هادی باشد.

وی همچنین در خصوص برخی انتقادها نیز گفت: کسی که انتقاد می‌کند باید راهکار و پیشنهاد نیز ارایه کند. کشتی همچون گذشته یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران برای کسب مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. البته انتقاداتی از سوی برخی قهرمانان کشتی کشورمان بیان شده که ما خادم آنها هستیم در نهایت آنها باید به ما نمره قبولی بدهند.

وی در عین حال تصریح کرد: اینکه انتقاد می‌شود تعداد تیم‌های لیگ کشتی کم است، باید بگویم که لیگ کشتی با فوتبال و والیبال فرق می‌کند و برگزاری آن با بیشتر از ۸ تیم امکان ندارد چرا که اگر کشتی‌گیر بخواهد هر هفته وزن کم کند، درست نیست.

نصیرزاده بیان داشت: تیم‌هایی هم که از لیگ کشتی انصراف دادند در مسابقه‌های حساس حضور داشتند اما در هفته‌های پایانی وقتی دیدند شانسی برای حضور در بین تیم‌های برتر ندارند برای کاهش هزینه‌ها انصراف دادند. تیم‌ها با کشتی‌گیران براساس برد و باخت قرارداد بسته بودند. با این وجود حضور تیم‌ها در لیگ تنور لیگ را امسال داغ کرد و این موضوع تنها هدف ما در لیگ کشتی بود. سازمان لیگ به دنبال آن بود که سقف قراردادها افزایش یابد که تا صد درصد افزایش یافت و چرخه اقتصادی و پولی که به لیگ تزریق شد نیز مطلوب بود.

وی گفت: هدف دیگرمان این بود که کشتی را به شهرستان‌ها ببریم و متمرکز برگزار نشود. یکی از ضعف‌های فدراسیون قبلی این بود که مسابقات را متمرکز برگزار می‌کرد. اما لیگ امسال در بسیاری از شهرستان‌ها برگزار شد. استان‌ها ظرفیت‌های قوی دارند که باید از آن استفاده کرد. برای مثال یزد یکی از استان‌هایی است که امکانات و ظرفیت بالایی دارد و شاید برگزاری فینال لیگ کشتی فرنگی موجب آن شود که این استان در آینده نمایندهای در لیگ داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها