سخنگوی قوه قضاییه: با دانیال زاده بر محور اعتماد رفتار می‌کنیم


سخنگوی قوه قضاییه: با دانیال زاده بر محور اعتماد رفتار می‌کنیم

تهران- ایرنا- سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌ تا امروز هم در فرایند بازگشت و هم در فرایند تحقیقات با آقای دانیال‌زاده بر محور اعتماد رفتار کرده ایم و به لحاظ اعتمادی که کرده و اقداماتی که انجام داده، از ارفاق های قانونی بهره‌مند شده است.

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در چهاردهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره رسول دانیال زاده اظهار داشت: کسانی که به مراجع امنیتی و انتظامی و قضایی اعتماد کنند و به بازگشت اموال به بیت‌المال کمک کنند، حتما از ارفاق های قانونی برخوردار می‌شوند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی از این ارفاق ها مرخصی است. قرارمان بر این است که به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم و تا امروز در این پرونده هم بر همین صراط پایدار بودیم؛ دیگران هم اگر اعتماد کنند، متضرر نمی‌شوند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری دانیال‌زاده و احتمال مطرح شدن ابعاد جدید در ارتباط با پرونده فریدون گفت: آنچه اتفاق افتاد یک تدبیر قضایی، اطلاعاتی و امنیتی برای بازگشت دانیال‌زاده به کشور بود و این فرد به کشور بازگشت.
وی ادامه داد: اقدامات بعد از بازگشت در ارتباط با وی در حال انجام است.
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: در پرونده حسین فریدون رای قطعی صادر شده و در ارتباط با آن بخش که رای قطعی صادر شده است، بحثی در ارتباط با تغییر رای مطرح نیست.
اسماعیلی اضافه کرد: اگر در فرایند تحقیقات در ارتباط با هر یک از اشخاص اطلاعات جدیدی به دست آید، پرونده جدیدی باز می‌شود.

۲۲ آبان ماه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: رسول دانیال زاده یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود، با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت.
اسماعیلی افزود: این فرد بیش از چهار هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته و از مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل