نگاهی به اسامی عجیب و غریب تیم های ورزشی در ایران/ پله‎برقی، سوهان و ساچمه؛ تیم‌هایی که هوادارشان نمی‌شویم


نگاهی به اسامی عجیب و غریب تیم های ورزشی در ایران/ پله‎برقی، سوهان و ساچمه؛ تیم‌هایی که هوادارشان نمی‌شویم

در سال های اخیر که لیگ های باشگاهی ورزش های مختلف راه اندازی شده و با افزایش باشگاه ها ، شاهد حضور تیم هایی با اسامی عجیب و غریب در مسابقات هستیم.

به گزارش" ورزش سه" با افزایش لیگ های باشگاهی در رشته های مختلف ورزشی، کارخانجات، شرکت ها و موسسات خصوصی نیز اقدام به تیم داری کرده اند. نکته ای که باعث شده که در لیگ های مختلف شاهد حضور تیم هایی با اسامی بعضا عجیب و نامانوس باشیم.


انتخاب اسم یک باشگاه


نگاهی به اسامی باشگاه های بزرگ و ماندگار در رشته های مختلف ورزشی در سراسر جهان نوعی ظرافت زیبایی شناسانه را در این اسامی نشان می دهد. درواقع اسم یک تیم یا یک باشگاه می تواند به شهرت و ماندگاری آن نیز کمک کند؛ اسمی که زیبا بوده و آهنگ و تلفظش چه برای رسانه ها و هواداران دلچسب و ساده و همچنین به یادماندنی باشد.


با این حال افزایش لیگ های ورزشی از یک سو و تک رشته ای بودن اغلب باشگاه های مطرح و ریشه دار باعث شده تا به کرات شاهد پیدایش باشگاه هایی جدید باشیم. باشگاه هایی که اکثر آن ها متعلق به بخش های خصوصی هستند و هدف اصلی پیدایششان تبلیغ برند شرکت یا کارخانه صاحب آن است. با توجه به اینکه ورزش در ایران تجارتی درآمدزا محسوب نمی شود بخش خصوصی چاره را در این دیده که اسامی برندش را هرچند غیرمرتبط با ورزش و عاری از چارچوب های زیبایی شناسی اسم یک باشگاه باشد ، روی باشگاهش بگذارد. البته که در فوتبال دنیا نیز تیم هایی در بالاترین سطوح وجود داشته و دارند که متعلق به کارخانجات و کمپانی های بزرگ هستند، یکی از نمونه هایش باشگاه پارما در فوتبال ایتالیا متعلق به شرکت لبنیات پارمالات بود. با این وجود اسم پارما و اختصار و زیبایی که در آن وجود دارد در زبان های مختلفی چون فارسی قابل بیان و تلفظ و زیبا باشد. در شرق آسیا و در کشورهای ژاپن و کره باشگاه های اصلی متعلق به کارخانجات بزرگ هستند. در کره جنوبی اولسان هیوندای، چونبوک هیوندای موتورز ، سوون سامسونگ اسم برندهای کارخانجاتشان را نیز در خود دارند، در ژاپن باشگاه های کاوازکی فرونتیل یا ناگویا گرامپوس که متعلق به تویوتا و یا یوکوهاما مارینوس که متعلق به کمپانی اتومبیل سازی نیسان است از این دسته هستند اما حتی آنجایی که مثل کاوازکی فرونتیل و اولسان هیوندای اسامی اشاره مستقیم به شرکت تجاری دارد ، شهرت و جهانی بودن برندها به اعتبار تیم ها و اسم آن ها می افزاید.


اسامی عجیب در ورزش ایران


در ورزش ایران همانطور که گفته شد در سال های اخیر و با ورود بخش خصوصی به لیگ های مختلف ورزشی شاهد پیدایش اسامی متنوع و جدید و بعضا عجیبی هستیم. به نظر می رسد وزارت ورزش و فدراسیون ها می توانند در این زمینه به باشگاه هایی از این دست کمک کرده و آن ها را در انتخاب اسامی جذاب و زیبا کمک کنند چرا که این اسامی خیلی سخت بتوانند اسامی ماندگاری چه در عرصه رسانه و چه روی سکوها باشند.


*کشتی:


-آسانسور و پله برقی بهران، پاس تهران
-تا ثبت جهانی توس


*فوتسال:


-سوهان محمدسیما قم
-هایپرشهر شاهین‌شهر
*فوتبال و فوتسال زنان:
-دختران کویر مس کرمان
-دریژنو فرخ شهر
-هیرو
-باژوند بوشهر


*والیبال:


راهیاب ملل مریوان


*بسکتبال:


-پدافند رعد شهرکرد
-آویژه صنعت مشهد
-توفارقان آذرشهر
-شورا و شهرداری قزوین


*لیگ 3 فوتبال:


-رز موکت بروجرد
-امید بتن نورآباد ممسنی
-ذوب و فلزات بهار


*تکواندو:


-فرمانیه
*شمشیربازی:
-آترا ارتوپد ارومیه
-دلفین هفت زنجان


*تیراندازی


-ساچمه بیژن


*هندبال


-فراز بام خاییز دهدشت
-ارشیا شیب ترقبه
-اوشتادسازه مشهد
-تاسیسات دریایی تهران


*بدمینتون


-صنایع پلاستیک دنیا شیراز
-ذوب روی صبای زنجان


*اسکی:


-ماکارونی مک
-ساعت تراست


*ژیمناستیک


-پارس توسعه فیلتراسیون و هیدرولیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟