نمایندگی وزارت خارجه، رویکرد دولت در تقویت بسترهای اقتصادی را گسترش دهد


نمایندگی وزارت خارجه، رویکرد دولت در تقویت بسترهای اقتصادی را گسترش دهد

رشت – ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه این استان از دیرباز در رونق تجارت بین‌الملل نقش آفرین بوده است، تاکید کرد:  در این مسیر نمایندگی وزارت خارجه در استان به منظور اجرای رویکرد تقویت بسترهای اقتصادی دولت تدبیر و امید موثرتر از گذشته اقدامات خود را گسترش دهد.

گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ محمود قاسم نژاد در دیدار مسئول نمایندگی‌های وزارت خارجه در داخل کشور و مشاور معاون اداری-مالی این وزارت خانه اظهار داشت: حضور تجار گیلانی در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی در نمایشگاه بین المللی صنعتی باکو با محوریت ایران در راستای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند گام مثبتی در جذب بازار صدها میلیون نفری این کشورها در صادرات تولیدات گیلان باشد.

وی با اشاره به سابقه‌ دیرینه استان گیلان در زمینه روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه و حاشیه دریای خزر و نیز دروازه ارتباط با اروپا تصریح کرد: وجود نمایندگی وزارت خارجه در گیلان از قریب به ۳۰ سال گذشته، نشان از اهمیت این استان در مراودات تجاری و نیز مسائل سیاسی دارد.

قاسم نژاد به برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ متعدد توسط تجار گیلانی از اوایل دهه هفتاد در کشورهای روسیه و آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید همواره بر تقویت نهادهای اقتصادی بوده است که ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه یکی از این اقدامات موثر در جهت تبدیل امکانات و توانمندی‌های بالقوه موجود کشور به بالفعل است.

وی به همکاری مطلوب نمایندگی وزارت خارجه در گیلان در مسیر تسهیل سفر زائران خارجی اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: امسال حدود ۱۸ هزار نفر زائر غیرایرانی از طریق مرز آستارا برای شرکت در پیاده‌روی اربعین عبور کردند.

رضا پیرپیران مسئول نمایندگی‌های وزارت خارجه در داخل کشور نیز در این دیدار تغییر در رویکرد اقتصادی دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در استان‌ها را از تأکیدات دکتر ظریف عنوان و خاطر نشان کرد: به منظور ارتقای ارتباط نمایندگی وزارت خارجه با دستگاه‌ها و گسترش سطح مراودات تجاری با کشورهای دیگر و نیز تسهیل امور مرتبط با مردم، خواستار انتقال دفتر وزارت خارجه به مرکز استان هستیم.

همچنین محمود رحیمی گرجی مشاور معاون اداری-مالی وزارت خارجه در این دیدار خواستار تشکیل شورای روابط خارجی در گیلان با عضویت دیپلمات‌های گیلانی وزارت خارجه به منظور انتقال تجربیات در حوزه‌های بین‌الملل شد و افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان به مردم دیگر کشورها، رونق سفر گردشگران خارجی به این استان را به دنبال دارد.

نمایشگاه بین المللی صنعت با محوریت محصولات تولیدی شرکت‌های صنعتی جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۳۸ شرکت تولیدی و خدماتی ایرانی فعال در حوزه های صنعتی مختلف، ۱۰ شرکت جمهوری آذربایجان، یک شرکت روسیه، ۴ شرکت از پاکستان، یک شرکت از گرجستان و یک شرکت اوکراین محصولات تولیدی خود را به نمایش گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق