واکنش تند حریری به اظهارات رئیس اتاق تهران/ این‌ها فقط حرف‌های نامربوط می‌زنند


واکنش تند حریری به اظهارات رئیس اتاق تهران/ این‌ها فقط حرف‌های نامربوط می‌زنند

مجید رضا حریری،رئیس اتاق مشترک ایران و چین،به اظهارات خوانساری،رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست امروز این اتاق واکنش تندی نشان داد.

واکنش تند حریری به اظهارات رئیس اتاق تهران/ این‌ها فقط حرف‌های نامربوط می‌زنند

گروه بازرگانی بازارنیوز: مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین، در واکنش به انتقادات امروز خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران مبنی بر حضور ضعیف ایران در نمایشگاه شانگ‌های چین، گفت:آقای خوانساری صحبت نا به جایی کرده است. مگر می‌شود هر کس، هر حرفی دوست دارد بزند؟ اگر می‌توانند خودشان بروند و فعال باشند. این‌ها فقط حرف‌های نامربوط می‌زنند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه در تاریخی برگزار شده که آقای خوانساری در چین حضور نداشتند. زمانی که او به چین آمد، ۳ روز بود که نمایشگاه تعطیل شده بود. در نتیجه این گفته‌های او بر اساس شنیده هاست، نه دیده‌های شخصی و منطق این است که انسان چیزی که می‌بیند را بیان کند نه آنچه را که شنیده است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد خوانساری به حضور در نمایشگاه شانگهای/در شان جمهوری اسلامی نبود

حریری درباره نحوه حضور ایران در این نمایشگاه، توضیح داد: شرکت در این نمایشگاه مطابق قواعد و قوانین به عهده اتاق ایران و چین بود. با ۲۰ غرفه و ۱۵ شرکت در بخش تجاری شرکت کردیم. شرکت‌ها در بخش‌های مختلفی که ما به چین صادرات داریم از جمله مواد شیمیایی، کالا‌های صنعتی و صادرات سنتی شامل فرش، زعفران، خشکبار و صنایع دستی حضور داشتند.

رئیس اتاق ایران و چین ادامه داد: شرکت‌ها و غرفه داران برای حضور در این نمایشگاه که یکی از گرانترین نمایشگاه‌هایی است که در کشور چین برگزار می‌شود، باید مبلغ ۳ هزار دلار برای هر غرفه را ۶ ماه قبل از برگزاری بپردازند. در شرایط فعلی باید قدردان افرادی بود که در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند.

حریری ضمن انتقاد از صحبت‌های امروز خوانساری در نشست اتاق تهران اظهار داشت: اگر رئیس اتاق تهران که عضو هیئت مدیره اتاق ایران نیز هست، انتقادی به حضور در این نمایشگاه‌ها دارد، باید این انتقاد را در اتاق ایران، به اتاق مشترک ایران و چین که از طرف دولت و اتاق ایران مجری نمایشگاه بوده، اعلام می‌کرد.

رئیس اتاق ایران و چین درباره کالا‌هایی که در این نمایشگاه از طرف شرکت‌های ایران عرضه شد، اظهار داشت: اقلامی که در این نمایشگاه به عرضه گذاشته شد، فرش دستباف، فرش ماشینی، زعفران، گلاب، صنایع دستی، پسته و خشکبار، کالای شیمیایی و کلید و پریز صنعتی بوده است. اگر آقای خوانساری یا هر فرد دیگری معتقد است که باید کالا‌های دیگری هم عرضه شود، هیچ کس نمی‌تواند به جای غرفه دار تصمیم بگیرد. این صادر کننده است که برای صادرات و حضور در یک نمایشگاه تصمیم گیری می‌کند.

حریری در پایان گفت: آقای خوانساری می‌توانند برای سال آینده به اتاق ایران و چین بیایند و با یکدیگر هماهنگ کنیم که مفصل‌تر در این نمایشگاه شرکت کنیم و هزینه هایش هم از بودجه لایزال اتاق تهران بپردازند.

لازم به ذکر است ،خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست امروز این اتاق در اظهاراتی از حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه شانگهای چین انتقاد کرد و تاکید کرد که این حضور در شان جمهوری اسلامی نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور