نظام‌نامه بانکی در ارائه تسهیلات به متهمان رعایت نشده است 


نظام‌نامه بانکی در ارائه تسهیلات به متهمان رعایت نشده است 

تهران- ایرنا- رئیس شعبه یکم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در دادگاه رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت:‌ در پرونده اختلاگران اقتصادی نظام نامه موجه بانک ها برای ارایه تسهیلات (ضامن و وثقیه) رعایت نشده است.

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات این متهمان امروز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در شعبه یکم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به صورت علنی در حال برگزاری است.

مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی، علی دیواندری و حسین ابوالحسنی از متهمان این پرونده هستند.
فساد در خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و سفرهای محرمانه در کنار قاچاق حرفه ای ارز به ترکیه از جمله اتهامات متهمان این پرونده است.
مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و پارسیان به مبلغ ١۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز از طریق سفرهای محرمانه و دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از طریق شرکت داریس از اتهامات متهم اصلی این پرونده است.

نماینده دادستان امیر رسول قهرمانی در ابتدای جلسه به موارد ذکر شده از سوی متهمان در جلسه پیشین پاسخ داد و خطاب به آقای ابوالحسنی گفت: امضای شما پای قراردادها وتسهیلات است شما با اعتراضات پیشین تلاش کردید که نقش سعادتی را کم رنگ کنید. در حالی که خط نوشتاری آقای سعادتی و شما خلاف این را نشان می دهد.

وی افزود: سوال اینجاست آقای سعادتی چه کاره بانک پارسیان است. آقای دیوندری گفته اند با آقای سعادتی کار نکنید پس چرا یک نفر غریبه از شرکت پی یو ای در امور شرکت پارسیان حضور دارد؛ آقای سعادتی از بانک ملت می رود و مدیر بازرگانی بانک پارسیان می شود.

نماینده دادستان ادامه داد: انتخاب آقای سعادتی بنابر اظهاراتی که ضابطان سپاه ارائه کرده اند، بر اساس پیشنهاد بوده است. آقای آرام پیش از این فردی را با نام نعمتی که توانمند بوده است،‌ معرفی می کند و قرار بر این می شود که دیواندری با آن مصاحبه کند. اما دیواندری با بیان اینکه نعمتی پسری خوبی است اما با اینکه سعادتی بیاید، موافقت می کند.

وی با اشاره به اینکه شما در دفاعیات خود فرمودید استعلام امنیتی درباره آقای سعادتی صورت گرفته است اما تا حالا این استعلام به دست ما نرسیده است.

نماینده دادستان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دیواندری گفت: شما عنوان کرده اید که شورای امنیت در نامه ای (۹۳/۱۲/۱۳) از اقدامات شما حمایت کرده است در حالی که این حمایت برای اقدامات خوب شما بوده نه برای اقداماتی که الان برای آن در دادگاه هستید.

قهرمانی افزود: شما بدون رعایت مفاد قانونی شورای امنیت ملی (۹۳/۳/۱۶) و نظام نامه بانکی، ۷۵۰ میلیون دلار جابجایی اموال انجام داده اید.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت