به گزارش ایسنا به نقل از شبکه "آر تی" عربی، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش تلفنی گفت‌وگو کرد و پیروزی مقاومت اسلامی در درگیری های اخیر با رژیم صهیونیستی را به وی و ملت فلسطین تبریک گفت.

ظریف ضمن تمجید از تشکیل اتاق عملیات مشترک به منظور تحقق وحدت مقاومت گفت: ایران در کنار ملت فلسطین و مقاومت غزه خواهد ایستاد.

وزیر امور خاجه کشورمان با انتقاد از موضع سازمان ملل در رابطه با اتفاقات غزه خاطرنشان کرد: سازمان ملل باید موضع متفاوتی اتخاذ می کرد اما این سازمان به دلیل فشارهای آمریکا نتوانست وظیفه اخلاقی خود را انجام دهد.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم اشغالگر با این تجاوزها نتوانسته و نخواهد توانست اهداف میدانی و سیاسی خود را محقق کند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین به مقاومت و حقوق و اهداف سیاسی خود پایبند است، از ایران خواست که که در پیگیری جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مشارکت داشته باشد.

** ظریف پیش از این نیز در گفتگوی تلفنی با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بویژه در نوار غزه، موفقیت در تحمیل آتش بس به رژیم صهیونیستی را به مردم و مقاومت فلسطین تبریک گفت.