جهان باید آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی را مجبور به اجرای تعهدات هسته‌ای کند


جهان باید آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی را مجبور به اجرای تعهدات هسته‌ای کند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: نظام بین المللی باید آمریکا و اسرائیل را به رفتار مسئولانه و پذیرش و اجرای تعهدات هسته‌ای وادار کند.

جهان باید آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی را مجبور به اجرای تعهدات هسته‌ای کند

به گزارش صدای ایران ، مجید تخت روانچی در جلسه افتتاحیه کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی با اشاره به ابتکار کشورمان در پیشنهاد ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه تاکید کرد: موفقیت این کنفرانس قطعا به تقویت صلح و امنیت بین المللی کمک خواهد کرد.

تخت روانچی در این جلسه که اولین حضور او پس از طی کردن دوران نقاهت خود در یک جلسه سازمان ملل متحد بود، افزود: با این وجود، زرادخانه سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا و سیاست هسته‌ای آمریکا که خود را مجاز به کاربرد سلاح هسته‌ای می‌داند و عملا کشورهای غیرهسته‌ای را با سلاح هسته‌ای تهدید می‌کند، دو مانع اصلی ایجاد چنین منطقه‌ای در خاورمیانه می‌باشند.

در این کنفرانس که با حضور دبیرکل سازمان ملل، رییس مجمع عمومی و نمایندگان کشوهای عضو سازمان ملل در نیویورک آغاز بکار کرد، نماینده دائم کشورمان با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تصریح کرد که چنین سیاستی ریشه در آموزه‌های اسلام، محاسبات عقلانی منافع ملی و تجربه تلخ حملات شیمیایی صدام علیه ایران در دوران جنگ تحمیلی دارد.

تخت روانچی در ادامه با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سایر کشورهای منطقه جهت تدوین یک معاهده حقوقی الزام آور، عدم حضور نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کنفرانس را نشانگر قصد آن‌ها جهت شکست کنفرانس عنوان کرده و از نظام بین المللی درخواست کرد تا آمریکا و اسراییل را به رفتار مسولانه و پذیرش تعهدات و اجرای آن‌ها وادار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند