آمریکا نام چند شرکت‌ و فرد حامی داعش را وارد لیست سیاه کرد


ایالات متحده آمریکا، تحریم‌هایی را بابت تامین حمایت مالی و لجستیکی از داعش، علیه چهار شرکت و دو شخص فعال در سوریه، ترکیه، حوزه خلیج‌فارس و اروپا اعمال کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آمریکا نام چند شرکت‌ و فرد حامی داعش را وارد لیست سیاه کرد

به گزارش نامه نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، اهداف مذکور تحت یک دستور اجرایی در لیست سیاه قرار گرفته‌اند و طبق آن تحریم‌هایی علیه تروریست‌ها و کسانی در نظر ‌گرفته می‌شود که کمک یا پشتیبانی از تروریست‌ها به عمل ‌آورده باشند.

"شرکت صرافی سحلول"، "شرکت صرافی السلطان" و "شرکت صادرات و واردات ای‌سی‌ال" مستقر در ترکیه به علت تامین مالی و حمایت لجستیکی از داعش و همچنین اتباع ترکیه‌ای شامل "اسماعیل بیالتون" و برادرش "احمد بیالتون" تحریم شدند.

"سازمان رفاه اجتماعی نجات" که در افغانستان مستقر است و دو مقام ارشد آن شامل "سید حبیب أحمد خان" و "روح‌الله وکیل" هم به اتهام فعالیت‌های حمایتی از شاخه داعش در افغانستان هدف تحریم‌ها قرار گرفتند.

استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای، این اقدامات را تداوم تاکتیک فشار بر گروه تروریستی داعش عنوان کرد. منوچن گفت: «به دنبال عملیات کاملا موفقیت‌آمیز علیه ابوبکر البغدادی، دولت ترامپ مصمم است تا به طور کامل بقایای شبکه‌های تروریست داعش را از بین ببرد. این تحریم‌ها هرگونه دارایی این افراد و شرکت‌ها در آمریکا را مسدود می‌کند و اجازه داد و ستد آمریکایی‌ها با این طرف‌ها را نمی‌دهد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا