خشم فلسطینی‌ها وجامعه جهانی از اظهارات پمپئو


خشم فلسطینی‌ها وجامعه جهانی از اظهارات پمپئو

شفقنا_اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری واکنش‌ شدید فلسطینی ها و جامعه جهانی را به دنبال داشت. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از المیادین، وزیر خارجه آمریکا در اظهارتی اعلام کرد که از نظر دولت آمریکا، شهرک های اسرائیلی تعارض و مخالفتی با قوانین بین المللی ندارند که به دنبال این اظهارات […]

خشم فلسطینی‌ها وجامعه جهانی از اظهارات پمپئوابوردینه، فلسطین

شفقنا_اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری واکنش‌ شدید فلسطینی ها و جامعه جهانی را به دنبال داشت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از المیادین، وزیر خارجه آمریکا در اظهارتی اعلام کرد که از نظر دولت آمریکا، شهرک های اسرائیلی تعارض و مخالفتی با قوانین بین المللی ندارند که به دنبال این اظهارات تشکیلات خودگردان فلسطین این اظهارات را باطل و مردود دانست و آن را محکوم وتأکید کرد که این شهرک سازی های اسرائیل با قوانین بین المللی در تعارض قرار دارد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه اظهارات پمپئو باطل، مردود و محکوم است، افزود، این اظهارات کاملا با قوانین بین المللی در تعارض قرار دارد.

وی تاکید کرد که دولت آمریکا حق ندارد هیچ مشروعیتی به شهرک سازی های اسرائیل بدهد.

ابوردینه در ادامه از کشورهای جهان خواست تا با مردود دانستن این اظهارات آن را محکوم کنند چرا که این اظهارات غیرقانونی و تهدید کننده صلح و امنیت جهانی است.

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطینی نیز با رد اظهارات پمپئو آن را محکوم کرد وگفت که این اظهارات مورد تمسخر قرار دادن قوانین بین المللی است که به شکل کاملا واضحی شهرک سازی را جرم می داند.

وی افزود که جانبداری دولت ترامپ از جناح های تندروی اسرائیلی، او را از دیدن اصول اصلی قوانین بین المللی محروم می کند و این موضع گیریها تلاش برای حمایت از بنیامین نتانیاهو در رقابت بر سر پست نخست وزیری است.

خشم فلسطینی‌ها وجامعه جهانی از اظهارات پمپئو

جنبش های حماس و جهاد اسلامی نیز دولت آمریکا را در انجام اقدامات خصمانه علیه ملت فلسطین شریک اسرائیل توصیف کردند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس گفت که این اظهارات تأکیدی تازه بر مشارکت آمریکا در اقدامات خصمانه علیه ملت ما و حقوق آن است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز این اظهارات را استعماری و خصمانه، فاقد هر گونه مشروعیت و دلیلی تازه برای حمایت های امریکا از اشغالگران و تروریستها دانست.

برنی سندرز، سناتور و نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز در واکنش به این سخنان، شهرک سازی های اسرائیل را غیرقانونی توصیف کرد و گفت که این مساله در متون قانون بین المللی و قوانیت سازمان ملل مشخصا مطرح شده است.

اتحادیه اروپا نیز بدون اینکه نامی از پمپئو ببرد، به رد این گونه اظهارنظرها پرداخت و تأکید کرد: موضع ما در قبال شهرک سازی های اسرائیل تغییر نکرده و آن را غیرقانونی می دانیم.

وزارت خارجه روسیه نیز با رد سخنان پمپئو اعلام کرد: مواضع مان را در قبال مساله شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری به عنوان اقدامی غیر قانونی تغییر نمی دهیم.

خشم فلسطینی‌ها وجامعه جهانی از اظهارات پمپئو

پمپئو در اظهاراتی بیان کرد که موضع دولت آمریکا امروز این است که شهرکهای غیرنظامی اسرائیل ناقض قوانین بین المللی نیست و این موضع جدید بر اساس حقایق و متغیرات منطقه ای است به خصوص این که این شهرک ها قبلا مانعی در برابر صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها به شمار می رفتند.

این خبر را می توانید در المیادین ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا