2ستاد برای کنترل قیمت‌ها در کرمانشاه تشکیل شد


2ستاد برای کنترل قیمت‌ها در کرمانشاه تشکیل شد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین گفت: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، 2 ستاد تنظیم بازار و کنترل قیمت حمل و نقل در استان تشکیل شده است.

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به خانواده‌ها باز می‌گردد، اظهارداشت: ۶۵ درصد بنزین مصرفی مردم با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می شود از این رو به نظر نمی رسد که اجرای این طرح تاثیر چندانی بر افزایش قیمت کالاها نداشته باشد.

وی افزود: به منظور به حداقل رساندن تاثیرات تورمی این طرح در استان کرمانشاه، ۲ ستاد برای تنظیم قیمت کالاها در بازار و کنترل قیمت حمل و نقل تشکیل شده است.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: ستاد تنظیم بازار با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تا اطلاع ثانوی به منظور کنترل قیمت کالاهای اساسی موردنیاز مردم هر روز در استانداری کرمانشاه تشکیل می‌شود.

بازوند ادامه داد: در زیرمجموعه این ستاد تیم های بازرسی فراوانی به منظور کنترل قیمت ها در سطح استان تشکیل شده اند که به صورت مداوم و در شیفت های مختلف بر بازار نظارت دارند.

وی تصریح کرد: کالاهای اساسی و موردنیاز مردم همچون برنج، آرد، روغن و شکر به اندازه کافی و بدون هیچ مشکلی در انبارهای استان وجود دارد.

استاندار کرمانشاه در باره قیمت حمل و نقل نیز گفت: چون بخش اصلی و اساسی حمل و نقل در کشور وابسته به گازوئیل است، به نظر نمی رسد که ما شاهد افزایش قیمت چندانی در زمینه حمل و نقل باشیم.

هوشنگ بازوند توضیح داد: یک ستاد با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سطح استان تشکیل شده است که به صورت مداوم بر قیمت حوزه حمل نقل همچون حمل و نقل ترانزیتی، تاکسی ها، تاکسی های اینترنتی، اتوبوس ها و مینی بوس ها نظارت دارد.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز ۲۴ آبان ۹۸، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می‌شود.

براساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت خودرو دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر درماه، خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر درماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و باقیمت آزاد محاسبه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!