تندیس پارسایی آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی فقیه خراسانی


تندیس پارسایی آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی  فقیه خراسانی

یزد - ایرنا – تندیس پارسایی نانوشته‌هایی از زندگی و مکارم اخلاقی حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی مشهور به فقیه خراسانی است که به اهتمام میرزا محمد کاظمینی به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب تالیف میرزا محمد کاظمینی است که توسط انتشارات صحیفه خرد به شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۲ نوبت چاپ هفتم آن انتشار یافته است.

در این کتاب آمده است، آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی "فقیه خراسانی"، در شمار نادره مردانی است که صفحه روزگار کمتر پرورانده و اگر در هر عصر و زمانی نمونه‌ای چون او یافت شود، باید آن را چراغ راه کرد و در زیر تلالو آن به پیش رفت و بدین سان است که گفتن و نوشتن درباره این ستاره دیروز و کیمیای امروز فریضه است تا هیچ گاه طی این طریق پر مخاطره بی‌دلیل نماند.

شخصیت بی‌بدیلی که آیت‌الله‌العظمی بروجردی، وی را صاحب اختیار و همه کاره خود می‌دانست و مرجع عارف و عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) درباره‌اش فرمود: " خداوند قدرت دارد افرادی مانند حاج شیخ غلامرضا را تربیت کند" و علامه شیخ محمدتقی جعفری در حضور جمعی از روحانیون و طلاب و دانشجویان، در پاسخ به سوالاتشان فرمود: شما اگر حاج شیخ غلامرضا را می‌دیدید، با همان دیدن او جواب سوالاتتان را می گرفتید".

نگارنده در بخشی از سالشمار زندگی فقیه خراسانی آورده است: شعبان ۱۲۹۵ تولد در محله سرآب مشهد از پدری به نام ابراهیم و مادری به نام شهربانو، بهار ۱۳۱۴ سفر به یزد به همراه آقای نجفی قوچانی، سال ۱۳۲۵ در سی سالگی ازدواج با بانو کلانتر یکی از خویشاندان،

نگارنده در این کتاب سعی کرده است در بخش اول کارنامه زندگی، بخش دوم عرفان و ملکات نفسانی و در بخش سوم ویژگی‌های فقیه خراسانی را در حدیث دیگران تشریح کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش