افزون بر هزار مدرسه کرمان فاقد نمازخانه است


افزون بر هزار مدرسه کرمان فاقد نمازخانه است

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش پرورش کرمان به کمبود نمازخانه در هزار و 200 مدرسه این استان اشاره کرد و گفت: خیرین می توانند در راستای احداث نمازخانه در مدارس، آموزش و پرورش را یاری کنند.

احمد اسکندری نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعهد خیرین مدرسه ساز استان کرمان را ۳۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: خیرین می توانند در زمینه احداث نمازخانه مدارس نیز در فرهنگ سازی جامعه نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه به دلیل گستردگی و وسعت، مدارس کم جمعیت و ۲ دانش آموزه در این استان وجود دارد ادامه داد: در این راستا ۶۱۰ مدرسه با جمعیت کمتر از ۱۰ دانش آموز در کرمان فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: ۶۵۲ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در هفت هزار و ۷۷۰ مدرسه استان کرمان در قالب ۳۰ هزار و ۶۵۰ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: یک هزار و ۱۴۰ روحانی در مدارس این استان اقامه نماز جماعت دارند و در سایر مدارس نماز توسط یکی از عوامل مدرسه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تهیه منشوری با ۱۲ بند و ارسال آن به مدارس استان کرمان تصریح کرد: بند نخست این منشور به اقامه نماز در مدارس تاکید شده است.

اسکندری نسب ادامه داد: در این منشور زنگ نماز برای مدارس در نظر گرفته‌ شده که امری قطعی و قانونی است اما حضور دانش‌آموز در نماز اختیاری است.
وی گفت: برای هر دانش آموز ابتدایی کارنامه نماز در نظر گرفته شده که در پرونده آموزشی آنها لحاظ می‌شود و در زمینه توسعه و فرهنگ اقامه نماز ۹۰۰ نفر از مدیران آموزش دیده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های شناخت مراجع تقلید در دستور کار آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار متر فرش برای نمازخانه‌های مدارس استان کرمان نیاز است گفت: حقوق ماهانه ائمه جماعات مدارس که حدود ۹۰ میلیون تومان است به صورت مرتب پرداخت نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس