رویکرد سرمایه‌گذاری قزوین باید بر پایه صلاحیت و پاسخ سریع باشد


رویکرد سرمایه‌گذاری قزوین باید بر پایه صلاحیت و پاسخ سریع باشد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: رویکرد سرمایه‌گذاری استان باید بر پایه بررسی اهلیت متقاضیان و پاسخ سریع به استعلام‌ها باشد.

مرتضی علیخانی روز سه‌شنبه در نشست با نمایندگان دستگاه‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری افزود: مواردی در استان قزوین وجود داشته که به علت اختلاف بین چند دستگاه یا دوباره‌کاری در استعلام، سرمایه‌گذار بین ۲۰۰ تا سه هزار روز معطل مانده که این موارد به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه استان قزوین هر روز با حضور سرمایه‌گذار مواجه است، اظهار داشت: بررسی شاخص‌ها و اهلیت سرمایه‌گذار از اساسی ترین رسالت های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است و توجه نکردن به این مهم اختلاف زمانی بین صدور مجوز و بهره‌برداری را افزایش می‌دهد.
علیخانی همچنین گفت: سرمایه‌گذار نباید بین ادارات مختلف سرگردان شود و امروز کشور با توجه به شرایط دشوار اقتصادی و بیکاری نیاز دارد که مسئولان نگاه خودشان را تغییر داده و به جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران اقدام کنند.
این مسئول تصریح کرد: ما از مدیران انتظار نداریم که بدون قانون با سرمایه‌گذار همراهی کنند، بلکه هدف این است که اگر یک پاسخ دستگاهی منفی است، سریعا پاسخ داده شود و فرد متقاضی معطل نماند.
علیخانی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که با تفویض اختیار به معاونان و کارمندان خودشان فضا و زمان را برای جذب سرمایه‌گذار مدیریت کرده و بررسی پرونده های سرمایه‌گذاری را تسری ببخشند.
وی در مورد صلاحیت سرمایه‌گذار نیز تاکید کرد: سرمایه‌گذاران باید ۶۰ درصد از سرمایه متعلق به خودشان باشد و اگر متقاضی بیش از ۵۰ درصد از سرمایه‌اش به بانک متکی باشد، به طور حتم در ادامه با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

رویکرد سرمایه‌گذاری قزوین باید بر پایه صلاحیت و پاسخ سریع باشد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین در ادامه صحبت‌های خود به نقش مهم سرمایه‌گذاری در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: هزار واحد بالای ۲۰ تا ۴۰ درصد و ۸۰۰ واحد بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارند که اگر احیا شوند ۲۴ هزار شغل ایجاد خواهند کرد.
علیخانی در ادامه صحبت‌های خویش به تاکیدات استانداری قزوین اشاره کرد و گفت: استاندار تاکید دارند که مجوزها و پاسخ به استعلامات باید کمتر از ۲۰ روز باشد و اگر این زمان طولانی شود به منزله پاسخ مثبت دستگاه تلقی خواهد شد.
این مسئول همچنین تشریح کرد: تنها دستگاه‌های که در استان بیشتر از ۲۰ روز و کمتر از ۳۰ روز مهلت برای استعلام می‌خواهد، امور اراضی و منابع طبیعی است که قوانین داخلی آنها اجازه نمی‌دهد تا ۲۰ روز پاسخ دهند، اما هدف استان این است که اگر پاسخ یک دستگاه منفی بود، با مستندات لازم اعلام شود.
علیخانی به انتقال مرکز خدمات سرمایه‌گذاری از چهارراه خیام به استانداری اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حضور به موقع در مرکز خدمات داشته باشند و تشکیل پرونده در هر حوزه‌ای برعهده نماینده همان دستگاه مربوطه است.
۱۷ نماینده از دستگاه‌های اجرایی قزوین در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری حضور دارند.
بیش از ۹۹ فرصت سرمایه‌گذاری در استان قزوین شناسایی شدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا