رخشانی‌مهر: 5 هزار نفر از خیران مدرسه‌ساز کشور را زنان تشکیل می‌دهند


رخشانی‌مهر: 5 هزار نفر از خیران مدرسه‌ساز کشور را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد حدود ۵ هزار نفر از خیران مدرسه‌ساز کشور را زنان نیک‌اندیش تشکیل می‌دهند.

به گزارش زنان خبر، مهرالله رخشانی‌مهر صبح امروز در سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیران مدرسه‌ساز که در هتل‌ پارسیان آزادی در حال برگزاری است گفت: «در سال ۱۳۷۷ جهاد مقدس مدرسه‌سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه‌ساز شتاب و سرعت گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود. خیرین مدرسه‌ساز معماران دوستی و مهربانی هستند و با درک درست از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه، خطر بازماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب زده و به این باور هستند که آینده‌سازان استعدادها و سرمایه‌های سرشار و امیدآفرین کشورمان نیازمند مراقبت و برخورداری از فضا، مدرسه و تجهیزات مناسب هستند.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: «در ایران اسلامی نقش‌آفرینی زنان در جامعه منحصر به مناصب اداری نشده است و زنان و مادران ایرانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی هم حضور فعالانه داشتند به طوری که حدود ۵ هزار نفر از خیرین مدرسه‌ساز کشور را زنان نیک‌اندیش تشکیل می‌دهند.»

او افزود: «در مهر سال گذشته در چنین انجمنی با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز حدود ۷ هزار کلاس درس آماده و تحویل دانش‌آموزان شده است اما مایه خوشحالی است که امروز اعلام کنم با حمایت خیران و دولت در شرایطی قرار گرفته‌ایم که میانگین فضاهای آموزشی دانش‌آموزان ما در مدارس از ۱٫۵ متر مربع قبل از انقلاب به ۵٫۲۱ متر مربع افزایش یافته است. همچنین در حالی که در سال ۸۲ فقط ۳۰درصد مدارس کشور ایمن بوده است امروز شاهد هستیم که ۷۰درصد مدارس ما ایمن‌سازی شده است. همچنین در سال ۹۸ همه مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری شده و به زودی جشن جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی برگزار خواهد شد.»

انتهای متن/*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس