یک بوکسور از آذربایجان‌غربی به فینال مسابقات کشور راه یافت


یک بوکسور از آذربایجان‌غربی به فینال مسابقات کشور راه یافت

ارومیه- ایرنا- سرمربی تیم بوکس آذربایجان‌غربی گفت: «حسین دانشور» ورزشکار وزن 81 کیلوگرم اهل شهرستان نقده با پیروزی در دیدار نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی، نشان‌ نقره خود را مسجل کرد و عصر امروز /سه‌شنبه/ برای طلایی کردن این مدال‌ تلاش می‌کند.

طاهر جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سه نفر از بوکسورهای استان نیز از راهیابی به فینال بازماند، افزود: این بوکسور ملی‌پوش نقده‌ای عصر امروز در فینال این دوره از رقابت‌ها برای رسیدن به نشان طلا مقابل «سیاوش امیدی» از خوزستان به روی رینگ می‌رود.

وی بیان کرد: «ادریس عزیزیان، یاسر اکبرسلطانی و سیامک قربانی» دیگر بوکسورهای اوزان ۶۳، ۷۵ و ۹۱ کیلوگرم هستند که با قبول شکست در دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی روز گذشته از رسیدن به دیدارهای فینال بازماندند و هر کدام به کسب یک مدال برنز بسنده کردند.

وی بیان کرد: شهرام جلالی، عباس فرشه، علی کریمی و محمد عزیزی دیگر بوکسورهای تیم منتخب استان در این مسابقات بودند که با شکست در دیدارهای مقدماتی از رسیدن به مراحل بالاتر بازماندند.

سرمربی تیم بوکس آذربایجان‌غربی گفت: قرار است با نظر سرمربی تیم ملی بوکس نفرات برتر این رقابت‌ها به اردوی جدید تیم ملی که از یکم آذر آغاز خواهد شد، دعوت شوند و بسیار خرسندیم که بوکسورهای استان نیز با رسیدن به جمع برگزیدگان این مسابقات به این اردو راه یافتند.

جباری افزود: حسین دانشور یکی از ملی‌پوشان جوان شهرستان نقده است که فروردین ماه امسال به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شد؛ این بوکسور جوان در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از ویتنام پیروز شد ولی در دومین دیدارش مقابل حریف فیلیپینی شکست خورد و ضمن از دست دادن مدال برنز آسیا از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی از روز جمعه ۲۴ آبان ماه جاری با حضور ۱۸۰ بوکسور از ۳۰ استان (به اضافه توابع تهران، منطقه آزاد کیش و منطقه آزاد اروند) به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و بزرگداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید سرفراز آذربایجان‌غربی به مدت پنج روز در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست شهر ارومیه پیگیری می‌شود.

این پیکارها با راهیابی ۱۶ بوکسور به دیدارهای فینال ادامه دارد و دیدارهای این مرحله عصر امروز /سه‌شنبه 28 آبان/ به انجام می‌رسد.

تیم بوکس بزرگسالان آذربایجان‌غربی با هشت بوکسور به نام‌های شهرام جلالی، عباس فرشه، ادریس عزیزیان‌فر، علی کریمی، یاسر اکبرسلطانی، حسین دانشور، محمد عزیزی و سیامک قربانی به سرمربی‌گری طاهری جباری و مربی‌گری محمد عزیزی، محمدرضا شاطرلو و ابراهیم اکبرسلطانی به مصاف حریفان کشوری خود رفته‌ بود.

بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان‌غربی قدمتی بیش از ۵۰ ساله دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته‌است.

طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ شمسی موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد