مقام روس: رویکرد مسکو درباره شهرک‌سازی‌ها در کرانه غربی تغییر نکرده است


مقام روس: رویکرد مسکو درباره شهرک‌سازی‌ها در کرانه غربی تغییر نکرده است

تهران-ایرنا- یک مقام وزارت امورخارجه روسیه گفت: رویکرد این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری رود اردن تغییری نکرده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری روسی تاس، این مقام وزارت امور خارجه روسیه (که نامش فاش نشده) در اظهارنظر درباره سخنان «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا این موضوع را مطرح کرد.

پیشتر پمپئو گفته بود واشنگتن دیگر شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی و نقض قوانین بین المللی قلمداد نمی کند. به گفته او دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در حال بازنگری در رویکرد «باراک اوباما» رئیس جمهور سلف خود است.

تاس نوشت: روسیه پیوسته از راه حل پیچیده سیاسی برای رفع اختلافات اسرائیلی ها و فلسطینی ها براساس تشکیل دو کشور مستقل پشت مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی حمایت کرده است.

این رسانه افزود: وزارت امور خارجه روسیه بارها گفته است مذاکرات مستقیم بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها تنها راه حل اختلافات بین دو طرف است.

حمایت وزیر امور خارجه آمریکا از شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، اعتراض و محکومیت‌ فلسطینی ها را برانگیخت.

حمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با تقبیح اظهارات مایک پمپئو گفت: اظهارات وی در باره شهرک‌سازی‌های اسرائیل به استهزاء گرفتن قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است که شهرک سازی را به صراحت جرم می‌داند.

اظهارات پمپئو همچنین با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی نقض قانون بین‌الملل و عرف بین‌المللی به شمار می رود و اقدامی است که طرح تشکیل دو کشور را نابود و فرصت های تحقق صلح فراگیر را با مانع رو به رو می‌سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد