جاده‌های کردستان لغزنده است رانندگان احتیاط کنند


جاده‌های کردستان لغزنده است رانندگان احتیاط کنند

سنندج - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: جاده‌های ارتباطی این استان بویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها به دلیل بارش‌های شب گذشته لغزنده است و مه صبحگاهی نیز باعث کاهش دید رانندگان شده است.

دانش زندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه در بیشتر جاده‌های استان از جمله مناطق شرق کردستان شاهد بارش برف بودیم در اثر این بارش‌ها هم اکنون بسیاری از محورها از جمله سنندج - قروه - همدان، سنندج - دیواندره - سقز و سنندج - مریوان سطح جاده لغزنده است.

وی اضافه کرد: همچنین مه گرفتگی دیگر پدیده جوی در راه‌های ارتباطی استان است که این پدیده در برخی نقاط محور قروه - همدان دید افقی را تا ۱۰۰ متر کاهش داده و در گردنه فیلان طاقی دیواندره - سقز و محور سقز - بانه نیز این دید به ۵۰۰ متر کاهش یافته است.

زندی با تاکید بر احتیاط و پرهیز از سرعت در هنگام رانندگی در جاده‌های برون شهری یادآور شد: راهداران کردستان در روز گذشته هنگام بارش برف در جاده‌ها حضور داشتند و تمام مسیرها را برف روبی کردند اما به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی از ضرورت های سفر در جاده های این استان در ایام پیش رو است.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۴۱ برای تماس تلفنی، پیام کوتاه، نرم افزار تلفن‌های هوشمند و سایت اینترنتی در هر لحظه اطلاعات مربوط به راه های استان و کشور را در اختیار مسافران و رانندگانی که قصد انجام سفر دارند، قرار می‌دهد.

حدود ۴۰۰ راهدار کردستان هم اکنون در جاده های استان مستقر شده اند و در ۲۴ راهدارخانه آماده اداره خدمات به مردم و مسافران هستند.

راهداری کردستان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من